HTML

grizzlybear

Friss topikok

  • vczxwibyugl: svpatelzhmgipbvzbpvlensfvvq, The Renegade Diet, ypqzeqhdg, Buy The Renegade Diet, fZHjrdmwn, http:... (2012.03.19. 08:33) Közgazdász szemmel
  • lna: lna (2010.12.09. 19:42) 2010. 12. 02.
  • wassumerryvem: DUBLIN (Reuters) – The Irish Mothers Day Gifts Aviation Claim said it would permit flights to effe... (2010.05.06. 11:34) Életrajzi vonatkozások
  • grizzlyke: szia főpilóta, igen igyekszem megszerezni azt a cikket, de még nem tették fel (2010.03.10. 09:46) Bayer Zsolt levele Vona Gábornak

Címkék

2008.01.10. 20:44 grizzlyke

Vizsgálat indul a gyöngyösi kórházban kialakult káosz miatt      2008. január 10. 14:53 MNO

Hivatalból vizsgálatot indított az Egészségbiztosítási Felügyelet, miután a Hír Televízió csütörtökön bemutatta, hogy a kazincbarcikai kórház üzemeltetésére is pályázó Hospinvest Zrt. által tavasz óta működtetett gyöngyösi Bugát Pál Kórházban milyen körülmények között gyógyítanak.   Az ügyben adatokat kérnek be, tanúkat hallgatnak meg, és helyszíni szemlére is kimennek a felügyelők.

Nézze meg a Hír Televízió felvételét!      VIDEO

Az egyik idős beteg hölgy elmondása szerint annyira zsúfoltak a kórtermek a gyöngyösi kórházban, hogy őt is csak egy folyosón lévő ágyra tudták lefektetni. A 87 éves hölgy vérző nyombélfekéllyel került a gyöngyösi kórházba. Úgy vizsgálták és kezelték az orvosok, hogy közben a látogatók jöttek-mentek a folyosón. Azt mondta az egyik legmegalázóbb az volt, hogy - bár nem magatehetetlen - bepelenkázták ok nélkül, szerinte azért, mert kevés a nővér, az ápolók három ember munkáját végzik nap mint nap. 
Kovácsy Zsombor, a vizsgálatot indító Egészségbiztosítási Felügyelet elnöke azt mondta: meghallgatják a kórházbirodalmat építő céget is, adatokat kérnek be, tanúkat hallgatnak meg, és helyszíni szemlére is kimennek a felügyelők. Megvizsgálják azt is, hogy mely osztályokon, és mióta van ekkora zsúfoltság, és okozhatta-e azt például tömegbaleset vagy járvány.

A felügyelet elnökének feltételezése szerint nem az ágyszámleépítés, hanem betegirányítási hibák okozhatják a gondokat. A gyöngyösi kórház üzemeltetését tavaly tavasszal vette át a Hospinvest Zrt. A magáncég működteti a kiskunhalasi és a hatvani intézményt is, most pedig az egrire pályázik. A Heves megyei kórház folyosói tele vannak ágyakkal és betegekkel.

A Hír Televízió rejtett kamerás felvételein jól látszik, ahogyan az egyik beteg lefekszik a kórház folyosóján található betegágyra, majd egy rokona takarja be. A szűk folyosókon, ahol betegek alszanak, rengeteg a látogató. A helyiek azt mondják, míg az önkormányzat kezében volt a kórház, nem voltak ilyen állapotok az intézményben. 

A Hír Televízió nem tudta elérni a Hopspinvest Zrt. képviselőit. A cég először a hatvani kórházat szerezte meg tavaly, amikor a szocialista többségű önkormányzat pályázat nélkül adta át a működtetési jogokat, azóta az alkalmazottak 20-30 százalékát elküldték.

(hírTV)

Szólj hozzá!

Még egy Zuschlag......

2008.01.10. 20:40 grizzlyke

30 milliós hiányát akarta lepapírozni az MSZP-s politikus + videó    2008. január 10. 19:43 MNO

Egy közpénzzel támogatott önkormányzati kht. 30 milliós hiányát akarta lepapírozni egy szocialista politikus Hajdú-Biharban. Ezt egy, a hírTV birtokába került, három évvel ezelőtti hangfelvétel bizonyítja. Ezen Tóth József MSZP-s képviselő arra kéri munkatársait, hogy visszadátumozott és utólag legyártott hamis dokumentumokkal kozmetikázzák a társaság könyvelését.

A Hajdú-Bihar megyei M3-as Kht. 300 milliós állami támogatást nyert a közmunkaprogramra még 2004-ben. A kht. nem tudott elszámolni az állami támogatással. A hírTV Célpont című műsorához eljutott többórás hangfelvételen Tóth József, a megyei közgyűlés volt szocialista alelnöke, jelenleg országgyűlési képviselő és a cég vezetői a 30 milliós hiány eltüntetéséről beszélgetnek 3 évvel ezelőtt.

Havonta nyolcezer kilométert utazott a takarítónő

A vezetők a hiányt fiktív számlákkal, például a dolgozók útiköltség-elszámolásának meghamisításával akarták lefedni. Így lehetséges az, hogy a cég takarítónője havi nyolcezer kilométert utazott - papíron. De visszadátumozott vásárlásokkal és papíron megemelt fizetésekkel is kozmetikázták a könyvelést.

A Hajdú-Bihar Megyei Főügyészség is megkapta a hanganyagot. Különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt indult nyomozás december 22-én. A hűtlen kezelést 2-8 évig terjedő börtönnel büntetik.

Az ügy főszereplője nem ismerte el, hogy partner lett volna a kht. zűrös ügyeinek elsimításában, a hangfelvételről pedig állítása szerint nem tud, és nem is kívánta meghallgatni.

Az újabb leleplező riportot és a hangfelvétel érdekesebb részleteit péntek este a Célpontban láthatják 21.35-kor.

(hirtv.hu)

Tekintse meg a Hír Tv felvételét!    VIDEO

Szólj hozzá!

2008.01.10. 20:21 grizzlyke

Évértékelés helyett ...     2008.január 08.   api01.extra.hu

Mottó : "A Fidesz tudatos hazugságokkal ( nemzeti kockázatközösség megszűnése, több-biztosítós rendszer kialakulása, stb. ) kelt félelmet. Márpedig senkinek nem érhet annyit a hatalom, hogy félelemkeltéssel és tudatos hazugsággal próbálja támogatottságát növelni ..." ( Gyurcsány Ferenc az MSZP választmányi ülésén )

A mögöttünk hagyott évről nehéz újat mondani. Amúgy sem vagyok híve semmiféle évértékelésnek, és sajnos affinításom sincs az ilyen jellegű írásokhoz. Ezért csak néhány gondolattal búcsúznék a 2007-es esztendőtől, amelynél volt már jobb, politikai értelemben pedig semmilyen "egetrengető" meglepetéssel nem szolgált. A társadalmi apátia megnövekedett, a deviáns gyurcsányizmus pedig megerősödött - mi tagadás, kíméletlenül bedarálva az össznépi tiltakozást. Igen, meguntuk és hazamentünk, de nem azért, mert beletörődtünk a gátlástalan hazudozásba. ( Csalóka, amolyan vihar előtti a csend, hiába várja a társadalmi megnyugvást, és hatalmának elfogadását az idei évtől - Rákosi "legkiválóbb" tanítványa ... ) Amúgy a hiábavaló (?) tüntetések sikertelenségén (?) miért is csodálkoznánk egy olyan "világvárosban", ahol a többszörösen lejáratódott szocialista párt még 2007 végén is több biztos szavazóval rendelkezett (?), mint a közvéleménykutatások alapján ( országos szinten ) toronymagasan vezető Fidesz ?

Részemről ez nem minősítés, csak egyszerű ténymegállapítás. Miután az ország legfontosabb ügyei tradicionálisan Budapesten dőlnek el, politikai önbecsapás lenne könnyelmű kézlegyintéssel túllépni ezen a kérdésen. A jobboldal választási sikere ugyanis nem vidéken fog eldőlni ( szerintem ott már most eldőlt ), hanem Magyarország kirakat-fővárosában, ahol az aktuális hatalom mindig is kínosan ügyelt arra, hogy az általános életszinvonal folyamatosan az országos átlag felett maradjon. Persze érthető, hogy a ( jó értelemben vett ) élettér beszűkülését nehezebb egy olyan nagyvárosban észrevenni, ahol azonos távolságon belül viszonylag még mindig sok kórház, iskola vagy postahivatal található, és - a kétségtelenűl meglévő anomáliák ellenére - relatíve normális tömegközlekedés üzemel. És akkor még nem is beszéltünk az országos átlagnál nagyságrenddel magasabb kereseti lehetőségekről, amely szintén tény - igaz, ez korábban is így volt.

Évértékelés helyett ...

Soha nem teszek újévi fogadalmat, így ezúttal sem fogok. Sőt, évértékelés helyett szeretnék inkább kicsit előrébb tekinteni - bár jelenleg korai lenne még kockázatos politikai jóslatokba bocsájtkozni. Egy ilyen szánalmas amatőrtől mint én, a dolog talán kevésbé veszélyes, mint amikor híres politológusok latolgatják ( jó pénzért ) az ország jövőjét. No persze, tanult emberek is tévedhetnek - ellentétben velük, egy orbitális melléfogás számomra kevésbé lenne kínos. Mindenesetre tőlem senki ne számítson olyan mélyszakmai helyzetelemzésre, amely Gyurcsány választási sikerét prognosztizálja 2010-re, amennyiben a kormányzati kommunikáció ( legkésőbb 2008 közepétől "vollgas"-ra kapcsolva ) eredményesen szuggerálja a "reformok eredményeit", miközben "hangulatjavító intézkedések"-kel fordul tradicionális szavazóbázisához ... Ennyi lenne csak a szocialisták választási sikerének a titka ? Őszintén nevetnem kell. Mert akinek a brutális megszorítások árnyékában ennyi is elegendő lesz 2010-ben a földi boldogsághoz, felőlem nyugodtan fel is fordulhat a gyurcsányi reformoktól.

Az én helyzetelemzésem ennél sokkal egyszerűbb

Először is foglaljuk össze, mi az amit biztosan tudunk. Jelenleg hatalmon van egy pénzéhes és gátlástalan maffia, amely a legközelebbi választásokig nyilván ott is marad. Miután a regnáló kormánypártok minden tetves képviselőjéből egységesen hiányzik az önbecsülés és az erkölcsi tartás, pusztán morális megfontolásból ( tehát "önként és dalolva" ) aligha mondanak búcsút az állami húsosfazéknak. ( Ehhez titokzatos fehér porok küldözgetése édeskevés, bár kétségtelenűl komoly figyelmeztetés ) Elvtársainknak igyekezni is kell az ország kirablásával, hiszen az idő vészesen robog ( hogy azt ne mondjam, dübörög : már csak néhány hónap, és végre kifelé (!) megyünk a gyurcsányi diktatúrából ), és ki tudja, mit hoz számukra a jövő. Ebből a szempontból a lázas sietség teljesen érthető, hiszen 2010 után sok jóra aligha számíthatnak. Az eszeveszett kapkodás és a féktelen hatalmi gőg következtében természetesen lanyhul a figyelem ( és a fegyelem ), ennek következtében viszont egyre több kormányközeli mutyira és botrányra derülhet fény a közeljövőben - persze különösebb jogi, vagy politikai következmény nélkül ... Tehát továbbra is lopnak, csalnak, hazudnak - és dacára minden társadalmi tiltakozásnak ( valójában magasról leszarva a demokratikus alapelveket ) maradéktalanul kiárusítják az országot, és továbbra is megszavazzák a hatalom forrásait prolongáló, már-már az alkotmányosság határait feszegető embertelen és népnyúzó törvényeket. Nekik egyenlőre viszonylag még mindig jó, ellenben nekünk ( mezei állampolgároknak ) egyre csak rosszabb lesz. A lakossági elszegényedés és elkeseredettség sajnos tovább fokozódik, amelynek következtében a társadalmi válság már most megközelítette a maximális szintet. Hátunk a falnál, így összeállni látszik egy robbanásveszélyes "kritikus tömeg".

De lássuk, az új választásokig mi kerülhet a mérleg másik serpenyőjébe ? A vidéken már rég megsemmisült, magát liberálisnak csúfoló zsarolópárt ( remélem nem kiabálom el ) 2010-re végleg eltűnik a történelem pöcegödrében. Mára ugyanis akkorára nőtt az SZDSZ társadalmi elutasítottsága, hogy szerintem rajtuk már a ( lopott ? ) pénz sem segít. Tudom, hogy ( a még mindig ) hatalmas társadalmi beágyazottsággal rendelkező, választási hazudozásban verhetetlen szocialistákat sohasem szabad leírni, de bármennyit is trükköznek és csalnak, ( Gyurcsánnyal vagy nélküle ) a kínos bukást szerintem ők sem fogják elkerülni. Talán néhány egyéni képviselője marad az MSZP-nek is, de összességében ők sem számíthatnak többre, mint a parlamenti mandátumok maximum 10-15 %-ára.

A társadalmi kijózanodás szerencsére megkezdődött - még mindig jobb későn, mint soha. Az "elefánt" igen nehezen tanul ( hatvan év kábulat után végre öntudatára ébredt ), mentségére szóljon, hogy állítólag ugyanolyan nehezen is felejt. Bevallom, én már néhány sikeres választási ciklussal is maximálisan elégedett lennék. Már csak azt nem tudom, vajon az 1956-os forradalmat konzekvensen ellenforradalomnak, a hős forradalmárokat "kommunistákra és zsidókra vadászó" nyilas csürhének nevező Kádár János Baráti Kör tagjai ( az egykori állampárt Gyurcsány által megtagadott elvtársai, valamint a kommunista eszméket kukából guberáló kivénhedt munkásőrök és volt ávósok ) vajon kire szavaznak majd 2010-ben ?

Már ha megélik egyáltalán ...

Szólj hozzá!

2008.01.10. 20:12 grizzlyke

Fidesz: a kormány hazudik, eltapsolt 10,1 milliárdot   2008. január 10. 12:43MNO
A kormányzati negyed luxus ingatlanbiznisz

A Fidesz szerint a kormánynak 10,1 milliárd forinttal kell elszámolnia a kormányzati negyed beruházása kapcsán, amelyet az ellenzéki párt luxus ingatlanbiznisznek tart. Erről Balsai István és Cser-Palkovics András beszélt a negyed tervezett helyszíne mellett tartott sajtótájékoztatóján.

- Középületek veszélyben

Balsai István a Ferdinánd hídon tartott tájékoztatón újságíróknak azt mondta: a kormány hazudik a közvéleménynek, amikor azt akarja elhitetni, hogy mindössze 632 millió forint kidobott pénzről van szó a kormányzati negyed kapcsán. A politikus szerint ugyanis 10,1 milliárdot ?tapsoltak el? a kormányzati negyedre. Mint mondta, ebből több mint 7 milliárd forintot tesz ki a telekvásárlás, emellett a kormányzati negyedről szóló kormányhatározatból az is kiderül, hogy a Kincstári Vagyoni Igazgatóság szervezetében működő igazgatóság számára 2 milliárd 756 millió forintot csoportosítottak át.

A fideszes képviselő szerint KVI által már elköltött további 260 millió forintból a "Gyurcsány-féle üzleti kör", az MSZP és az SZDSZ is "kivette a részét". Példaként említette, hogy az üvegzsebtörvény alapján nyilvánosságra került elszámolás szerint az Országos Választási Bizottság SZDSZ-es delegáltjának, Poczkodi Balázsnak az ügyvédi irodája 20 millió forintos megbízást kapott, míg a KVI delegáltjaként a tervpályázat egyik bírálójának, Hajdú Miklósnak a cége 8 millió forintért dolgozhatott. Balsai István hozzátette: a kormányzati negyed monitoringjáért felelős bizottság egyik tagjának, Tunyogi Lászlónak az érdekeltségi körébe tartozó cég 16,5 millió forintos megbízást kapott.

Cser-Palkovics András, a Fidesz helyettes szóvivője szerint Gyurcsány Ferenc egy nagy "luxus ingatlanbizniszt akart" megvalósítani, ez az oka, hogy a szociális válság közepette egyáltalán felvetődhetett a gondolata a kormányzati negyed 140 milliárd forintos beruházásának.

A politikus emlékeztetett arra, hogy a Fidesz számtalan kezdeményezéssel akarta ezt az ügyet felgöngyölíteni, így többek között számvevőszéki vizsgálatot és eseti bizottságot kezdeményezett, azonban a kormánytöbbség e javaslatoknak még a napirendre vételét is elutasította az Országgyűlésben.

A két fideszes politikus a tájékoztató végén egy traszparenst mutatott az újságíróknak, amelyen Gyurcsány Ferenc képe mellett "A nagy ingatlanbiznisz" felirat szerepelt, valamint az, hogy az emberek fizetik az elköltött 10,1 milliárd forintot. Balsai István azt ígérte: amíg a kormány nem ad pontos elszámolást, és a felelősöket meg nem nevezi meg, addig a Fidesz napirenden tartja a kérdést.

(MTI)

Szólj hozzá!

2008.01.10. 20:08 grizzlyke

Kóka elszólta magát: "üzleti biztosítókról" beszélt     2008-01-10 08:18 hírTV

Az SZDSZ elnöke szerdai sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: 2009-ben már tapasztalható lesz az egészségügyben a "részben magánbefektetők tulajdonában lévő üzleti biztosítók" minőségjavító ténykedése. A koalíció eddig tagadta, hogy több-biztosítós egészségügyi rendszer alakulna ki a december 17-én elfogadott törvény alapján. Nem több biztosító lesz, hanem egyetlen egy, mindössze több pénztár működik majd - unásig ismert mondat Horváth Ágnestől, az SZDSZ-es egészségügyi miniszter a parlamentben az utóbbi fél év során szinte minden ülésnapon elmondta. Ehhez képest meglepetést okozott

Kóka János SZDSZ-elnök, aki szerdán "részben magánbefektetők tulajdonában lévő üzleti biztosítókról" beszélt. Természetesen megkérdeztük a pártelnököt, hogy félreértettünk-e valamit, netán nyelvbotlás történt-e; Kóka ezúttal viszont már úgy fogalmazott "a törvény alapján részben magántulajdonosokkal működő egészségbiztosítási pénztárak jönnek létre".

- Az SZDSZ-es minisztereknek ma már senki sem hisz. A liberális párt ígéreteiből soha nem azok valósultak meg, amelyek a nemzet számára hasznosak, hanem kizárólag azok, amelyek ártanak az országnak - reagált az elhangzottakra a Fidesz szóvivője, Szijjártó Péter.

(A teljes cikket elolvashatja a Magyar Nemzet Online oldalán.)

Szólj hozzá!

2008.01.10. 20:06 grizzlyke

Izrael politikájának bírálata még nem antiszemitizmus                 liganet.hu (Nemzeti Hírháló) 2008.01.10.

KOLLÉGÁNK PERT NYERT A NAFTALI KRAUS KÖNYVÉT MEGJELENTETŐ POLGART KIADÓ ELLEN

Hering József kollégánk 2007. november 13-án jogerősen pert nyert a Naftali Kraus izraeli rabbi, újságíró és közíró Az áldozat visszatér... című könyvét Magyarországon megjelentető PolgArt Könyvkiadó Kft. ellen. A bíróság a kiadót Hering Józsefnek 1 200 000 forint összegű, nem vagyoni kártérítés, illetve 133 200 forint összegű perköltség megfizetésére kötelezte. Az ítélet ellen fellebbezésnek helye nincs.

A Fővárosi Ítélőtábla a Kizmanné dr. Oszkó Marianne vezette bírói tanácsa a Fővárosi Bíróság korábbi, elsőfokú ítéletét minden pontban helybenhagyva megállapította, hogy az alperes PolgArt Könyvkiadó Kft. Naftali Kraus könyvének kiadásával megsértette Hering Józsefnek a személyes adatvédelemhez és a jó hírnévhez való személyiségi jogát. A bírósági ítélet szerint Naftali Kraus azzal is megsértette kollégánk jó hírnevét, hogy a könyv több helyén antiszemitának, sőt üldözési mániában szenvedő paranoidnak nevezi. Igen, a recept ismerős. Ha kényelmetlen egy újságíró vagy bárki más bírálata, akkor azt le kell járatni erkölcsileg, antiszemitának kell bélyegezni, hiteltelenné kell tenni, hogy ne higgyék el neki azt, amit ír, majd hogy teljes legyen a kép, egzisztenciálisan is tönkre kell tenni. Kizmanné dr. Oszkó Marianne a Fővárosi Ítélőtábla ítéletének megindokolásakor többek között kijelentette: "A bíróság a felperes által nehezményezett állítások szövegkörnyezetét is megvizsgálta. S az újságírónak mint közszereplőnek valóban többet kell eltűrnie, mint másoknak, de csak akkor, ha a kifejezések objektív alappal rendelkeznek" - jelentette ki a bírói tanács elnöke, majd így folytatta: "Az antiszemitizmus vádja esetében bizonyítani kell az állítás valóságát. Az antiszemita kifejezés a mai közéletben az egyik legsértőbb állításnak számít, és kárt okoz" - indokolta meg az ítéletet Kizmanné dr. Oszkó Marianne.

Megjegyezzük, hogy Hering József csak a mostanában zsidó és cionista öntudatra ébredt honfitársaink helyett is tizenegy esztendőt húzott le az izraeli hadseregben, s Kraus és mások gyűlöletét pedig azért vívta ki, mert újságíróként bírálja Izrael megszálló politikáját és egyes hazai zsidó személyek nem éppen magyarbarát megnyilvánulásait. De ez még nem antiszemitizmus, amit a mostani bírósági ítélet is egyértelműen megerősít. A kollégánk által perelt Az áldozat visszatér... című könyvében Naftali Kraus ezenkívül felvonultatja a népek és a vallások közötti gyűlöletkeltésre alkalmas rasszizmus, idegengyűlölet és az intolarencia egész kelléktárát. Kraus a magyar színjátszás egyik legendáját, Muráti Lilit lefasisztázza, Chrudinák Alajost, Lovas Istvánt és még sok más személyt leantiszemitáz, majd leszögezi, hogy: "A magyar-zsidó vegyes házasság olyan mocsár és hínár, ami még a holokausztnál is rosszabb a zsidó népre nézve" - írja az izraeli szerző. De hát mi ez, ha nem a náci ideológia judaista változata? Novák Attilán és Ungvári Tamáson (mindketten nyíltan vállalják zsidóságukat) kívül miért nem tiltakoztak, emelték fel szavukat az ilyen, magyart és zsidót egyaránt sértő és megalázó rasszista kijelentés ellen a hazai zsidóság politikai és társadalmi vezetői?

Az egyértelműen bántó és rasszista kitételeket tartalmazó könyv kipellengérezése helyett annak szerzőjét ünnepelték az Országos Rabbiképző - Zsidó Egyetemen, s dr. Haraszti György, az intézmény tanszékvezető professzora, Kraus könyvének felelős kiadója pedig bírósági tanúvallomásával igyekezett alátámasztani az izraeli szerző állításainak az igazát. Dr. Egri Oszkár, ugyancsak a rabbiképző címzetes főiskolai docense, a Mazsihisz szóvivője és jogi képviselője ügyvédként vállalt szerepet a perben. Nem mellékes tény az sem, hogy a per tárgyát képező könyvében, valamint az izraeli héber nyelvű sajtóban rasszista és kirekesztő nézeteinek hangot adó Naftali Kraus az Országos Rabbiképző - Zsidó Egyetem honlapján az Izrael és a zsidó világ hírei című rovat szerkesztője.

Ungvári Tamás az Élet és Irodalomban megjelent írásában Naftali Kraust "egy fundamentalista zsidó szekta inkvizítorának" nevezi, aki "a vegyes házasságokat a holokausztnál is nagyobb bűnnek tartja, és minden asszimilációt árulásként ítél meg". S azt meg mi tesszük hozzá Ungvári Tamás szavaihoz, hogy ezzel Naftali Kraus is tökéletesen tisztában van, hiszen könyvének 20. oldalán félreérthetetlenül leszögezi: "A nürnbergi törvények tiltották azt, amit a Tóra tilt - a vegyes házasságot." Egy esztendővel ezelőtt az egyik legnagyobb héber nyelvű izraeli napilapban, a Jediot Áháronotban - igaz, hogy olvasói véleményeket megjelenítve - a "magyarok trágyaemberek" volt az egyik olyan kifejezés, amellyel megtisztelték népünket a Szentföldön. De akárcsak most, a Kraus-per és a Peresz-beszéd nyilvánosságra kerülésekor, akkor is mindenki lapított és hallgatott a hazai politika és a sajtó berkeiben. S a végén a tiltakozás - vagy netán a bocsánatkérés - helyett inkább a gyalázkodó szövegek magyarra fordítóját, Hering Józsefet vették fel ismét a legveszedelmesebb antiszemiták listájára. Csintalan Sándor pedig nemes eleganciával leőspatkányozta az ellenzékiként ismert Hír TV-ben. Csupán azért, mert lefordította és közzétette azt, amit a Magyar Rádió és a Magyar Távirati Iroda jeruzsálemi tudósítójának, Shiri Zsuzsának kellett volna...

Hering József kollégánk a Fővárosi Ítélőtábla döntésével tehát megnyerte a három esztendőn keresztül húzódott pert a Naftali Kraus könyvét megjelentető PolgArt Könyvkiadó Kft. ellen. De ezzel az ítélettel a mi fura magyarországi világunkban a becsületét már soha nem nyerheti vissza, külpolitikai és egyéb ismeretei ellenére az úgynevezett nemzeti sajtó sem meri alkalmazni, hiszen rásütötték az antiszemitizmus billogát.

Wass Albert írja az Így bélyegeztek antiszemitává című visszaemlékezésében, amelyben Amerika nevét csak be kell helyettesítenünk a hazánkéval: "Mert akár hiszi, akár nem: itt vannak a kezünkben a zsidó vállalatok, a sajtó, a televízió. Amerika azt lát, amit mi akarunk, hogy lásson, azt hall, amit mi akarunk, hogy halljon, és azt olvas, amit mi akarunk, hogy olvasson" - idézi fel Wass Albert a Kolozsvárról elindult és a The New York Times-nál szép karriert befutott Havas Emilt, akinek egyes hittestvérei a nagy erdélyi írót haló porában is antiszemitának tartják. Wass Albert összegezésként leírja: "Az antiszemita jelző nagy erő itt, Amerikában, azt beismerem. Nagyon nehéz küzdeni ellene."

De küzdeni kell ellene - ha nem vagy antiszemita. Szállj szembe minden igaztalan megbélyegzéssel! Voltam Romániában bozgor, a háború után áttelepülve szoros talpú román lettem az iskolatársaimnál. Később pofámba vágták hogy nem vagyok KISZ-tag és párttag. A hetvenes években, midőn a televízióhoz kerültem, egyik nagyfőnököm (nemrég halt meg) csalódottan mondta, hogy kár, hogy nem vagyok zsidó, csak egy bolond székely. Akkortájt ki is nyomtatták az Új Írásban, hogy vigyázzanak a székely Brádyval, mert nyolc zsidóval felér. Mindezt csak azért, mert nem hagytam magam. Így hamar felmondtam a Magyar Televíziónak, s csak külsősként dolgoztam tovább. Történelmünk szembeszállások és vereségek sorozata. Semmiféle népet nem tudok utálni. A románokat sem, pedig Hora és Kloska, később Avram Iancu irtották a híres birtokos és aranybánya-tulajdonos őseimet. (Úgy tudom, famíliám történetéről könyv készül Kolozsváron.) Mint ahogy zsidó barátaim is vannak. Tőlük tanultam a "pénzforgatást". Mert ok ehhez nagyon értenek. Így tudtam elindítani a Kaput 2500 forinttal a zsebemben - húsz évvel ezelőtt. Hoffman, Schwartz és László Károly uraknak sok-sok jó tanácsát megfogadtam... ok is tudták, hogy nem vagyok antiszemita. Annak ellenére, hogy nem viselem el önös érdekeik mindenek fölé való helyezését, amit néha arcátlanul, lenéző módon, agresszívan próbálnak érvényesíteni. A Kaput többször beperelték igaztalan váddal. Minden pert megnyertünk, mert tényleg nem vagyunk antiszemiták. Ezért biztattam kollegámat a bírósági procedúrára, és vállaltam, hogy a bírói pulpitus előtt tanúskodom... a félelmetes megbélyegzés ellen... s lám, sikerült. Ezért is mondom, ne hagyjuk magunkat, ha igazunk van. Ha képedbe vágják az antiszemitizmus kesztyűjét, ne sértődj meg, ne légy dühös. Vedd csak fel azt a kesztyűt, és az arculdobódnak add el jó áron... Mi is ezt csináltuk.

BRÁDY ZOLTÁN     KAPU  -   FŐSZERKESZTŐ

Szólj hozzá!

2008.01.02. 22:14 grizzlyke

Tudatos népirtás folyik Magyarországon?  2008-01-02 11:53  MNO

Logikátlan döntést hozott Sólyom László, amikor az Alkotmánybíróság helyett az Országgyűlésnek utalta vissza az egészségbiztosítási törvényt – mondta el lapunknak Bogár László. A közgazdász professzor szerint, ha nem leszünk képesek megfogalmazni a problémáinkat, illetve a politikai elit nem tud megállapodni a globális főhatalommal, akár egy évtizeden belül reprodukciós válságba kerülhet a magyar társadalom. A Magyar Nemzet Online-nak beszélt az SZDSZ pusztító munkásságáról, illetve arról is, hogy Orbán Viktor mennyire útjában áll a globális hatalomgazdaságnak, mivel nem hajlandó belépni a kollaboránsok széles táborába.

- Az egészségbiztosítási pénztárakról szóló törvénnyel nem értek egyet, azt nem írom alá, nem hirdetem ki - ezek Sólyom László december 27-i szavai. Számítani lehetett arra, hogy az államfő valamilyen kifogást emel a december 17-én nagy viták kereszttüzében fogant, ám végül elfogadott törvénnyel kapcsolatban. Ugyanakkor sokakban csalódást is okozott, hogy nem az Alkotmánybíróság elé utalta. Mi vezethette a köztársasági elnököt, hogy nem fogalmazott meg erősebb kritikát?

- Meglehetősen érthetetlen, illetve logikátlan, amit a köztársasági elnök ebben az esetben tett. Az teljesen nyilvánvaló volt: csak úgy, egyszerűen aligha írhatja alá a koncepciót. Az a társadalom-lélektani helyzet, ami Magyarországon kialakult, teljesen képtelenné tette volna a "sima" jóváhagyást - ezt nyilván az államfő is tudta. Az elmúlt 17 évben ez az első olyan eset, amikor legalább 70-80 százaléka a magyar társadalomnak - párthovatartozás nélkül - valami nagyon lényeges, illetve hosszú távú, a jövőt meghatározó kérdésre nemet mond. Méghozzá markánsan, nyersen. Ebben az esetben a - valamilyen értelemben mégiscsak a nemzetet, annak véleményét megtestesítő - köztársasági elnöknek egyszerűen aláírni a törvényt képtelenség volt. Ami azonban igazán logikátlanná teszi a reakcióját, hogy amit elmondott, abból világosan kiderül: a szakmai logikák, illetve az uralmi logikák szerint, valamint az alkotmányosság logikája szerint is minősíthetetlen produktum, amit az asztalára letettek a kormánypártok. Tehát három dimenzióban is tagadnia kellett volna az államfőnek, ebből pedig logikusan következik, hogy az egyetlen olyan fórumhoz kellett volna delegálni a tervezetet, amelyiknek pontosan az a feladata, hogy - főleg az alkotmányosság szempontjából - felülbíráljon minden a parlament által készített törvényjavaslatot. Ezt nem tette meg, s ezt teljesen logikátlannak vélem.

- Az államfő kiemelte, probléma van a társadalmi legitimációval is, hiszen a kormányzat sokak véleménye szerint nem társadalmi-szakmai egyeztetést folytatott, hanem diktátumokat adott. Ennek folyománya, hogy semmilyen civil-társadalmi, illetve szakmai támogatottsága nincsen az említett egészségügyi tervezetnek. Nagy valószínűséggel kis változtatásokkal, de csapásirányában változatlanul fogadja majd el újra a törvénytervezetet a parlamenti szavazógépezet…

- Egészen biztos, hogy az első adandó alkalommal a koalíció újra megszavazza a koncepciót változatlan formában, nagyjából ugyanolyan eredménnyel, mint ahogy ez már megtörtént egyszer. Ez ugyan arcátlanság, ám ezt eljátszották már a kórház-privatizációs törvénnyel kapcsolatban is még Mádl Ferenc idején. A változatlan formában történő újbóli megszavazás teszi majd igazán képtelenné az elnök mostani döntését. Tudnia kell: őt személy szerint is, illetve a köztársasági elnöki intézményt is roncsolni fogja ez a tény, és akkor már Sólyom László számára semmilyen mozgástér nem marad. Emellett majdnem biztosra vehető az is, hogy az Alkotmánybíróság megsemmisíti a törvényt.

Érdemes megemlíteni, ezt a törvényt alapvetően nem a kormány, hanem az SZDSZ hozta létre a tőle megszokott kegyetlen, brutális gátlástalansággal. Pontosan úgy, mint minden olyan döntést az elmúlt 17 évben, amely pusztította, pusztítja a magyar társadalom társadalmi, gazdasági, kulturális talapzatát. E folyamatok mind viselik az SZDSZ keze nyomát, az összeset ez a párt kezdeményezte, és brutális kegyetlenséggel véghez is vitte függetlenül attól, hogy ez a szerveződés mindig kisebbségben volt. Azonban a diktátumra való képessége ettől függetlenül semmit sem változott.

- Honnan ered ez a fajta befolyásolási képesség? Azért érdekes ez, mert az SZDSZ jelenleg 1 százalékon áll. Ha picit szigorúbbak vagyunk, azt mondhatjuk: ez gyakorlatilag semmilyen társadalmi támogatottságot nem jelent. Elképzelhető, hogy a következő választásokon az SZDSZ kihullik a parlamenti patkóból? Ha igen, megmaradhat-e a befolyása az ügyek felett?

- Itt van egy súlyos optikai csalódás - a rendszerváltás rendszerének válsága többek között éppen ennek is a következménye - a magyar politikai rendszerrel kapcsolatban, amelyet alapvetően az uralkodó politológiai nézetrendszerek hoztak létre, erősítenek meg, illetve kényszerítenek rá a magyar társadalomra. Az uralkodó politológia – mindegy, melyik politikai oldalról beszélünk – egyformán ezt a hamis nézetrendszert erőlteti. Ez a nézet evidenciának tartja, hogy a ma, illetve az elmúlt 17 év során a parlamentben lévő politikai alakzatok a szokványos, nyugati polgári demokrácia értelmében pártok lennének. De ez nem így van. Magyarországon ugyanis két alapvető típusa van ezeknek az alakzatoknak, és egyiknek sincs különösebb köze a pártokhoz.

Az egyik az úgynevezett politikaipari holding. Ez bizonyos értelemben a mindenkori két nagy párt. Ezek olyan holdingok, amelyek legalább egy tucat pártból állnak, csak ezek belátták: egyedül semmire sem mennének, és emiatt egy ilyen politikaipari holdingba kell behúzódniuk annak érdekében, hogy egyáltalán bármilyen esélyük legyen a kormányzati hatalom megragadására. Politizációs értelemben nem a jobb- és a baloldal jelenti az igazi törésvonalat. Nem közöttük, hanem bennük van a törésvonal. Vagyis azok között, akik a kollaborációt – a minket éppen függésében tartó birodalommal való együttműködést – választják, illetve azok között, akik valamilyen alkupozíció megszerzéséért fáradoznak a magyar társadalom érdekében. Magyarország 500 éve birodalmi függésben van, a rendszerváltás is csupán egy birodalomváltás volt, most egy másfajta birodalmi függésbe léptünk át.

A függés azt jelenti: a politikai elit minden csoportjának valamilyen választ kell adnia arra, milyen mértékben együttműködők a globális birodalommal, vagy milyen mértékben próbálnak kísérletet tenni arra, hogy megvédjék a gondjaikra bízott nemzetnek mint közösségnek az alapvető stratégiai céljait. Egy nullától százig terjedő skálán szemléltetve azt mondanám, hogy a nulla a kollaboráció teljes tagadását, a százas pedig a tökéletes behódolást jelenti. Utóbbi azonban már nemcsak a birodalom totális kiszolgálását, valamint a társadalom kiszolgáltatását jelenti, hanem azt, hogy még ki is találjuk a globális birodalom gondolatait, és próbáljuk azt is előre teljesíteni. Jelenleg nagyon közel vagyunk a totális behódolás állapotához. Mindenki tudja: egy évtizeden belül a szó szoros értelmében reprodukciós katasztrófába torkollik ez a szörnyűség, amennyiben ezt nem tudjuk megváltoztatni. Tehát a vita a holdingokon belül van azok között, akik a teljes behódolás mellett állnak, illetve akik alkupozíciót akarnak kiharcolni a nemzet számára, vagyis meg akarják őrizni a nemzet anyagi és szimbolikus javakban meglévő értékmezőit vagy legalább azok maradékát.

– És az SZDSZ hol helyezkedik el ezen a palettán?

– Az SZDSZ szerepével kapcsolatban elmondható: ha a nagy holdingokba rejtett pártok egy része különböző szinteken kollaboráns, akkor az SZDSZ maga a „laboráns”. Ez a szerveződés a rejtett birodalmi erőszakintézmény közvetlen betüremkedése a magyar politikai rendszerbe, és ilyen értelemben a rendszerváltás politikai rendszerének válságát éppen az okozza, hogy van egy erő, amely nem valamilyen formában viszonyul a birodalomhoz, hanem azon keresztül maga a birodalmi hatalomgazdaság hatol be az SZDSZ-nek nevezett politikai alakzaton keresztül a magyar politikai erőtérbe. Ez egy olyan súlyosan patologikus jelenség, amely önmagában is elégséges ahhoz, hogy a rendszerváltás bukásához vezessen. Erre egyébként a magyar társadalomnak – nagyon helyesen – egy egészséges irányba mutató reakciója volt, hogy folyamatosan kihátrált az SZDSZ mögül, így mára törpepárttá silányította azt, és remélhetőleg a következő választások alkalmával ki is buktatja a parlamentből. Ez egészséges életerőről tanúskodik. Persze, ha az SZDSZ nem létezne, a birodalom érdekeiben eljáró erő akkor is jelen lenne minden kormányban, és akkor is többségben lennének. Tehát a birodalomnak nincs mitől tartania, mindig lesz, aki kiszolgáltassa számukra értéktereinket.

– Melyek ezek a terek?

– Emlékezzünk, hogy már az első és második kormányzati időszakban az élet legalapvetőbb feltételeit, az élelmiszer-gazdaságot, a gyógyszeripart, illetve az energetikát „nyelte el” a globaloprivatizáció folyamata. Az élet alapvető feltételeinek kiárusítása után sorra került a pénzügyi és bankrendszer, a biztosítási és a nagy infrastrukturális rendszerek. Most pedig a legkényesebb szférát, az emberi létezés fizikai és szellemi alapjait jelentő oktatási és egészségügyi rendszert szolgáltatják ki a globaloprivatizátoroknak. Ez a kegyelemdöfés.

– Az idei esztendő a demonstrációk éve volt. Van-e remény arra, hogy a magyar társadalom végre öntudatára ébred, és az akaratát rákényszerítheti a kormányzatra legalább olyan szinten, hogy az változtasson valamit a politikájának irányán? Igaz, ehhez szükség lenne a demokratikus attitűd minimumára is, vagyis meg kellene hallani a társadalom hangját, amire alig-alig akad példa.

– Reménykeltő jel, hogy az elmúlt közel 20 évben először fordult elő, hogy a demonstrációkon megszólalók szándékosan és nagyon biztató fogalomkészlettel hangsúlyozták, a demonstrációk nem pártpolitikai rendezvények. Tehát az uralkodó hamis politológiai nézetekkel szemben a valóságot próbálták meg ábrázolni. Vagyis azt a tényt: a magyar társadalom legalább 90 százaléka kárvallottja az egész rendszerváltás folyamatának, a kifosztott globalopáriák sorsára jutott és folyamatosan süllyed népesedését, egészségügyi helyzetét és anyagi viszonyait tekintve is. Ennek következtében, ha nem fog össze ez a hatalmas társadalmi tömeg, hanem változatlanul egymást pusztítja, valamint egymás rovására próbálna elérni valamilyen eredményt a jelenlegi válságos helyzetben, akkor az kikerülhetetlenül katasztrófához vezet.

Nem lebecsülve ezeket a néhány ezres demonstrációkat, tudomásul kell venni: a kifosztott többségnek csak elenyészően kis része aktív ezekben a megmozdulásokban. Szerencsére a közvélemény-kutatások azt jelzik: a társadalom egyértelműen állást foglal ezekben a kérdésekben. Jelen esetben adva van egy nagy erejű kérdés – az egészségügy átalakítása –, amiben a magyar társadalom nagy része azonos véleményen van, és határozottan nemet mond valamire, amiről joggal érzi, hogy a jövőjét veszélyezteti. E megmozdulásoknak az az igazi jelentősége, hogy valószínűleg egyre inkább tudatosítják a társadalomban: személy szerint Gyurcsány Ferencet el kell távolítani, ezt a kormányt le kell váltani. Ezek szükséges, de nem elégséges feltételei annak, hogy valamilyen megoldást találjunk azon elroncsolódási folyamatok megállítására, amelyek ma Magyarországot nyomják.

Ha elfogadjuk azt a feltételezést, hogy Magyarországon tudatos népirtás zajlik – márpedig ez történik, hiszen 700 ezerrel többen haltak meg az elmúlt 25 évben, mint amennyien születtek –, akkor van egy „bérgyilkos”, aki ezt megteszi, és ezt a szerepet nyilván a kollaboráns struktúrák, illetve a laboráns játssza el. De itt nem elég egyszerűen a bérgyilkos szerepére rámutatni, hanem azt a folyamatot is fel kell tárni, hogy ki a megbízó, illetve miféle globális struktúrák állnak a közvetlen megbízók mögött.

– Ha e két feltétel teljesül, mi lenne a következő lépés?

– Ha az említett feltételek teljesülnének, ez valószínűleg kijózanító hatással lehetne a következő kormányokra is. Ebből a kudarcból – amiben a magyar társadalom jelenleg vegetál –, bármekkora többséggel is győznek egy következő kormányt alkotó erők, legalább annyit kellene tanulniuk, mint annak, amelyik most megbukik. Ugyanis nem lehet onnan folytatni, ahol abbamaradt ez a folyamat. Azt kell megtanulnia a következő kormányoknak, ha nem mondjuk ki, hogy a süllyedésnek az alapvető oka a túldimenzionált birodalmi kifosztás, és nem teszünk eléggé határozott javaslatot a birodalomnak arra, hogy a függési rendszer anyagi és szimbolikus javakat szállító, mozgató szivattyúit hogyan állítsuk át, akkor a reprodukciós katasztrófa elkerülhetetlen.

A lényeg: nem elég apróbb kozmetikázás a rendszerváltás rendszerén, hanem radikális fordulatra van szükség. Teljesen át kell alakítani a birodalmi szivattyúkat, új alkukat kell kicsikarni.

– Gyurcsánynak mennyi ideje lehet még hátra a bársonyszékben annak ellenére, hogy úgy tűnik, teljesen megfelelő emberükre leltek a pénzügyi körök? December 17-én, a végszavazáskor hangyányit megerősödött ugyan, de az kijelenthető: nem olyan fényes már a páncél.

– Emlékezzünk, 2004-ben Gyurcsány mellett Kiss Péter is jelölt volt Medgyessy Péter helyére. Az MSZP döntése előtt egy nappal a Financial Times terjedelmes cikkben foglalkozott az akkori magyar helyzettel. Egy szalagcímben az állt: a magyar szocialisták arról dönthetnek, hogy Tony Blairt vagy Leonyid Brezsnyevet kívánják-e miniszterelnöknek. Amikor a globális gazdasági hatalom zászlóshajójának minősülő Financial Times – ami a világ talán legerősebb véleményhatalmát képviseli – ilyen brutális egyértelműséggel, az elfogulatlanságot a lehető leggátlástalanabbul megsértő módon jelzi, hogy a globális főhatalomnak ki az igazi kiválasztottja, nagyon durva inszinuáció volt személy szerint Kiss Péterrel, de a nem teljesen kollaboráns szocialistákkal szemben is. Az üzenet az volt: mi egy abszolút kollaboránst akarunk a kormány élére. Ez egyértelműen jelzi, hogy ők megtalálták a megfelelő személyt Gyurcsányban, aki valóban kíméletlenül véghez is vitte a főhatalom kívánságait. A mór megtette a kötelességét, a mór mehet. Vagyis elképzelhető, hogy a globális főhatalom is belátja, elhasználódott az emberük, akitől gyorsan, a lehető legkisebb veszteséggel, minél előbb meg kell szabadulni. Nem elképzelhetetlen, hogy ez a folyamat már el is indult. E lehetőség folytatása, hogy a helyére is egy hasonló személyt ültetnek – a globális hatalomgazdaság jól kipróbált ügynökét, legalább fél tucat ilyen személy is számításba jöhet –, ám a stratégia marad a régi.

Másik lehetőség: a főhatalom magán a stratégián is változtathat, így teret nyit a kissé mérsékeltebb, kevésbé gátlástalan kollaboráns szocialistáknak is. Itt akkor képbe kerülhet a józan neokádárista Kiss Péter, vagy a népnemzeti stratégiákban is gondolkodni képes Szili Katalin. Elképzelhető azonban, hogy a globális főhatalom belátja azt is, ebben a formában a kormányzás sem folytatható, tehát kegyesen beleegyezését adja, nem akadályozza meg, hogy a folyamatok egy előre hozott választásokba torkolljanak. Ez azonban a jelenlegi állás szerint a jobboldal, döntően a Fidesz győzelmét hozná. Egy ötven százalék feletti győzelem igen erős felhatalmazást adna a Fidesznek, ebben az esetben pedig a forgatókönyv tovább folytatódik.

Lehetséges, hogy ebbe a helyzetbe a globális hatalom csak úgy menne bele, hogy ha eleve biztosította a leendő Fidesz-kormányon belül, hogy a globalokollaboráns erők legyenek elsöprő fölényben. Ez azt is jelentheti: annyira erősek a jelenlegi struktúra folytatását sürgető kívánalmak, hogy magát Orbán Viktort is megpróbálják ebből a struktúrából elhagyni. Vagy kivonják a globális térbe – hiszen nemzetközi politikai karrierje is van –, vagy pedig, amivel kapcsolatban már találgatások is zajlanak, Orbán Viktort köztársasági elnöknek jelöli a jobboldal a megfelelő időpontban. Olyan markánsan akarja ez a főhatalom tovább folytatni, folytattatni az uralkodó garnitúrával a globalokollaboráns magatartást, hogy Orbán Viktort ki is tiltja az uralmi mezőből, ha az érdeke azt kívánja. (MNO)

Szólj hozzá!

Hát mit néztek volna? szépen megyünk visszafele az időben....lúzerek,

2008.01.02. 16:47 grizzlyke

........ pont ezekben van BENNE, az a szép gyurcsányi magyarország.........:-(((((((((((((([[[[[[[[

Sas Józsival szilveszterezett az ország     2008. január 2. 16:12  MNO

Szilveszter estéjének legnézettebb műsora a Sas-kabaré volt, melyet 1,97 millió televíziózó kísért figyelemmel.

Az egyik kerskedelmi csatorna fél hétkor kezdődő híradój került a második helyre, 1,75 millió követővel, míg az Irigy Hónaljmirigy aktuális show-ja szerezte meg a harmadik helyet 1,6 millió nézővel.

Az MTV legnézettebb szilveszteri műsora a nosztalgikus Önök kérték volt, 1,53 millió tévézővel.

(origo.hu)

Szólj hozzá!

2007.12.31. 09:25 grizzlyke

Törvénytelen egészségbiztosítási toborzás?    2007.december 29. gondola.hu

Pilótajátékhoz hasonló módszerrel kezdték gyűjteni maguknak az "ügyfeleket". Ez a módszer is tökéletesen mutatja az Önök által áterőszakolt törvény talán legnagyobb kártételét - többek közt e szavakkal kérte számon a napvilágot látott visszaélések hírét írásbeli kérdésében Mikola István Horváth Ágnes egészségügyi miniszternél.
 
Tisztelt Miniszter Asszony!

Az egészségbiztosítás privatizációjáról szóló törvényt a kormány annak ellenére erőszakolta át a parlamenten, hogy soha nem látott társadalmi összefogás jött létre a kormány elképzelésével szemben. Önök azonban szembefordultak a teljes magyar társadalommal, semmibe vették az embereket, lesöpörték az asztalról a szakszervezetek, a kamarák, a szakmai szövetségek, a civil szervezetek véleményét, és úgy döntöttek, hogy az üzleti érdekeket teszik uralkodóvá az egészségügyi ellátásban.

Önök folyamatosan hazudtak: azt állították, hogy megmarad a nemzeti kockázatközösség, miközben világos, hogy ez nem igaz. Azt állították, hogy a változtatás középpontjában a beteg áll, holott az új törvény kizárólag egy jól körülhatárolható üzleti kör gazdasági érdekeit szolgálja.

Ön személyesen nyilatkozta azt, hogy a biztosítótársaságok csak január 1-je után toborozhatnak tagokat. Ehhez képest a Hír Televízió arról tudósított, hogy a birtokába került dokumentumok szerint a toborzást a biztosítótársaságok az ősz folyamán megkezdték, és egy pilótajátékhoz hasonló módszerrel kezdték gyűjteni maguknak az "ügyfeleket". Ez a módszer is tökéletesen mutatja az Önök által áterőszakolt törvény talán legnagyobb kártételét: a betegek ezentúl csak egy tételnek számítanak a biztosítók profitkalkulációiban.

Mindezek alapján kérdezem Öntől, mikor indít vizsgálatot annak tisztázása érdekében, hogy belekezdtek-e egyes biztosítótársaságok az "ügyfelek" törvénytelen toborzásába már az idei ősz folyamán?

Budapest, 2007. december 29.

Tisztelettel:
Dr. Mikola István
Fidesz - Magyar Polgári Szövetség 

Szólj hozzá!

Gyurcsányban, Kókában, Horváthban, Veresben, Demszkyben..........

2007.12.31. 09:14 grizzlyke

Ez Magyarország 2007-ben,  -  ez az, ami "bennünk van" ??????????   Bennem biztosan nem!!!!!!!!!!!

Nemzetközi szinten is brutális a magyar adóteher            2007

Kiemelkedően magasak Magyarországon a béreket terhelő adók és járulékok, és a legtöbb fejlett országgal ellentétben a családosok sem számíthatnak kedvezményekre. Ezt erősíti meg a Mercer globális személyzeti tanácsadó cég legfrissebb elemzése, amely a világ 32 államában vizsgálta meg a felső és középvezetők, illetve a szakértői beosztásban dolgozók adóterheit. E szerint Belgium és Dánia mellett Magyarország alkalmazza a legsúlyosabb elvonásokat; az egyedülállók esetében hátulról a harmadik, a családosokat alapul véve pedig a legutolsó helyen végzett hazánk - olvasható a Világgazdaságban

A vállalati felső és középvezetés tagjai - bruttó 8-30 millió forint körüli éves jövedelmekkel számolva - összesen 48,5 százaléknyi adót és tb-járulékot fizetnek, függetlenül attól, hogy van-e gyerekük; ez azt jelenti, hogy a bruttó összeg 51,5 százalékát vihetik haza. A szakértői kategóriába sorolt, a modellszámítás szerint évente nagyjából 3,1 millió forintot kereső alkalmazottak esetében 43,1 százalékra rúgnak az elvonások, tehát 56,9 százalékot utal át nekik a munkáltató. Lengyelországban 8-10, Csehországban 8-18, Szlovákiában 18-26 százalékkal nagyobb a bér nettó része, és a családi kedvezmények további akár hat-nyolc pontos többletet biztosítanak, különösen az utóbbi két államban - derül ki a Mercer elemzéséből, melyről a Világgazdaság számolt be.

A neves személyzeti tanácsadó cég jelentése elsősorban a multinacionális vállalatok számára kíván segítséget nyújtani az egyes országokban dolgozó menedzsereik és alkalmazottaik díjazásának meghatározásában. A jelentés egyik szerzője, Brian Waite szerint a bérterhek nagy szerepet játszanak a globális stratégiai döntésekben, és természetesen a beosztottak is igyekeznek olyan országokba kerülni, ahol kevesebbet kell adózniuk.

Markus Wiesner, a Mercer dubai irodájának vezetője beszámolt arról, hogy az Egyesült Arab Emírségek példátlanul alacsony - külföldiek esetében nullaszázalékos - adó- és tb-terhei sok tehetséges szakembert vonzanak oda. A fiatalabb szakemberek három-öt évnyi munka után hazatérve kifizethetik jelzáloghitelüket, a nyugdíj előtt álló menedzserek pedig biztosíthatják időskori jólétüket.

Az Egyesült Arab Emírségek mellett Oroszország és Hongkong is nagyon vonzó terepnek számít a külföldi szakemberek számára, és a különböző listák első tíz helyezettje között is szinte csak ázsiai és latin-amerikai államokat találunk.

Ezzel szemben az európai országok általában nagyobb adóterheket érvényesítenek, így a lista alsó felét ezek uralják. A családi kedvezmények azonban egyes esetekben lényegesen javíthatják az összképet: Franciaországban például a házas és kétgyermekes, közepes jövedelmű alkalmazottak bérük 93 százalékát hazavihetik, illetve adójóváírás formájában visszakapják. Magyarországon azonban ez sem segít, hiszen itt a vizsgált kategóriák egyikében sem érvényesülnek családi adókedvezmények - írja a Világgazdaság.

 

===============================

Valaki tavaly hárommilliárd forintot keresett            2007

Fura ország a miénk. Ötből három egyéni vállalkozó sehogyan sem tud nyereséges lenni. Papíron a cégek egyharmada is ettől szenved. A kis vállalatok majdnem 16 százalékos terhet viselnek, a nagyok tízet sem - írja az Index a legfrissebb adóstatisztikák alapján, amiből kiderül, fehéredés ide vagy oda, az elmúlt években összességében az adórendszerünk nem sokat javulhatott.

Alig 3 milliárd forintot szerzett az a személy, aki tavaly a legtöbb jövedelmet vallotta be, ez derül ki a 2006. évre vonatkozó adóhatósági statisztikákból. Ez után 489 millió forint adó járt az APEH-nek. Ínséges esztendő lehetett a tavalyi, mert ezzel a jövedelemmel egy évvel korábban még a képzeletbeli dobogóra sem lehetett volna kerülni, ez csak a negyedik hely megszerzéséhez lett volna elegendő.

Picit lejjebb már nem panaszkodhatnak. Az a személy, aki a századik legnagyobb jövedelmet vallotta be a személyijövedelemadó-bevallásában, 385 millió forintról adott számot, ami több mint negyedével múlja felül a 2005-ben 100. helyezettét. A top 100 csoportot alkotóknak átlagosan 831 millió forint ütötte a markukat 2006-ban, 14 százalékkal több a megelőző évinél.

Azt nem lehet tudni, hogy a legtöbb pénzt hazavivő miből szerezte a hárommilliárdot. Csak annyi ismert, hogy mennyit keresett az, aki a legtöbb összevont jövedelemmel rendelkezett, és mennyit vághatott zsebre, aki a forrásadós jövedelmet szerzők toplistáját vezeti. Előbbi 2.9 milliárd forinttal hizlalta a családi kasszát, ennek majdnem a felét bérként vette fel, a fennmaradó rész pedig vélhetően egyéni vállalkozói tevékenysége után felvett vállalkozói kivét volt. Pontosabban ennyi mégsem került a perselybe, mert az adóhivatalnak be kellett csengetni 486 millió forintot, és akkor még nem beszéltünk a járulékokról.

A forrásadós toplistát vezető szerencsés 2.7 milliárd forinttal gazdagodott a múlt évben, de ebből 677 millió forintot el is vitt az éhes APEH. A summát szerezhette egyebek mellett árfolyamnyereségből, kaphatott osztalékot, de ingatlant is eladhatott.

Akad más érdekesség is a 2006. évi jövedelemadó-bevallásokban. Például az, hogy a döntően a bérjövedelmet takaró összevont jövedelmet bevallók közül papíron minden negyedik - úgy 1.2 milliónyian - a minimálbért kerestek meg, vagy még annál is kevesebbet. Tehát ez a kör annyi adójóváírást és más adókedvezményt vett igénybe, hogy végeredményben az összes befizetett szja 1.9 százaléka származott csak tőlük. A másik végletet a 6 millió forint feletti összes összevont jövedelmet szerző 2.5 százaléknyi ember képviseli, akik az összes személyi jövedelemadó 30 százalékát voltak kénytelenek az államkasszába utalni.

Közteherviselés Magyarországon

"Az évi 2 millió forintot (azaz 13. havi fizetést és csak bérjövedelmet feltételezve havi 150 ezer forint körüli összeget) keresők teszik ki az összes adóbevalló alig több mint egyötödét, ám az összes adó négyötödét ők fizetik meg."

Ugyanez a jelenség másik vetületben:a minimálbér körüli vagy az alatti jövedelmet bevallókat mindösszesen 3 százaléknyi adóteher sújtotta, a havi 120-150 ezer közöttieknél az effektív szja-elvonás 14 százalékos volt, a havi félmillió forint feletti jövedelemmel büszkélkedőknél pedig 32-33 százalék volt a személyi jövedelemadó-teher. Emlékeztetőül: a mostanihoz hasonlóan kétkulcsos volt tavaly az szja-rendszerünk, 18 és 36 százalékos adómértékekkel, utóbbi évi 1,7 millió forintnál lépett be. (A statisztika minden bizonnyal nem veszi figyelembe az évi 6,5 millió forint felett belépett 4 százalékos szolidaritási adót, mondván, az nem személyi jövedelemadónak számít - pedig akként funkcionál.)

Mindezek eredője az, hogy az átlagos adóteher a bevallást benyújtók körében 18,8 százalékos volt. Vagyis ekkorának kellene lennie egy egykulcsos szja-rendszerben a kulcsnak, hogy ugyanekkora bevételt lehessen elérni. Illetve picivel magasabbnak, mivel ez a 18.8 százalék az összevont jövedelmekre vonatkozik, de a jóval kisebb részt képviselő forrásadós jövedelmeknél 20 százalékot alig meghaladó az átlagos adóteher.

A legtöbb jövedelemmel büszkélkedő magánszemély a nyomába sem érhet a legszerencsésebb egyéni vállalkozónak. A legnagyobb summát bezsebelő egyéni vállalkozó ugyanis 5.2 milliárd forinthoz jutott hozzá gyógyszerforgalmazásból bevallása tanúsága szerint. Még egy érdekesség: társainak nagyon nem mehet, de már évek óta, ugyanis az összes egyéni vállalkozó majdnem 57 százaléka azt vallotta, nem képes nyereséget termelni. 56 ezren nullszaldósnak mutatták magukat, 100 ezer egyéni vállalkozó pedig veszteséges volt.

A nagyoknál kisebb a terhelés

Nyilván nem túl életszerű ez, ezért is gondolta úgy a kormányzat, hogy a csak papíron veszteséges vagy nullszaldós egyéni vállalkozókat és társas vállalkozásokat megszorongatja, és rájuk küldi az APEH-et az elvárt - azóta minimum jövedelemadónak átkeresztelt - adó bevezetésével és a szabályok betartásának ellenőrzésével. A társas vállalkozásoknál minden harmadik cég, 106 ezer vállalat mutatott ki veszteséget a múlt évre.

A 16 százalékos társasági adó mellett a mikro-, kis- és középvállalkozások átlagos adótehelése 15.6 százalék volt tavaly, míg nagy vállalkozásoknál 9.7 százalékos volt az átlagos elvonás. Ezekben a számokban nincs bent a picit más alapra számolt, nagyobb vállalati kört érintő 4 százalékos szolidaritási adó.

================================

Csalódást hoztak a kisvállalkozásoknak az uniós támogatások    2007

Coca-Cola Beverages, Creaton Magyarország, Huntsman Corporation, Borgwarner Turbo System, BPW Hungaria és Delphi Hungary. Íme hat cég neve a Gazdasági Minisztérium első vállalkozásfejlesztő programjának nyertesei közül, amelyekben az a közös, hogy nincsen magyar tulajdonú cég közöttük. Hasonló sanyarú eredményt produkált a pályázat a hazai - és középvállalkozások számára.

A kilencvenes évek óta tudott dolog az, hogy valami megfejthetetlen oknál kifolyólag a külföldi tulajdonú cégek az állami támogatáspolitikának mindig kedvesebbek, mint a hazaiak. Miközben az állam súlyos adóterhekkel sújtja a magyar tulajdonú vállalkozásokat, addig a külföldiek igen komoly kedvezményben részesülnek. A beruházás, fejlesztés, munkahelyteremtés címén adott öt - és tízéves adókedvezményeket lejáratuk után az illetékes szervek rendre meghosszabbították és az önkormányzatok is felmentést adnak a nagybefektetők számára az iparűzési adó megfizetése alól.

Az Európai Unió tiltja az egyedi adókedvezményeket, így csatlakozásunk óta nem részesülhetnek a külföldiek adómentességben. Ekkor a hazai vállalkozók azt gondolták, hogy a támogatási rendszer haszonélvezői ők lehetnek, mivel az uniós irányelvek arról szólnak: kiemelt figyelmet kell szentelni a kis - és középvállalkozásoknak.

A hazai vállalkozások nagy reménnyel tekintettek az uniós pályázatok elé, de kiderült, hogy ezeket rendkívül nehéz igénybe venni. Gyakorlatilag csak az tud pályázni, aki a fejlesztését egyébként is megcsinálná és így a befektetett összeg egy részét visszanyeri.

A pályázatokon csak azok a cégek tudnak elindulni, amelyek két sikeres gazdasági évet tudnak maguk mögött és az egy foglalkoztatottra jutó árbevételük meghaladja a négymillió forintot. A legtöbb pályázatnál még az is feltétel, hogy a cég árbevételének 30 százaléka exportból származon vagy termelése 50 százalékát multinacionális vállalat beszállítójaként teljesítse. Amlyik vállalkozó pedig nem tudja garantálni, hogy a fejlesztés eredményeként 3-4 éven át 15 százalékkal nő az árbevétele annak vissza kell fizetnie a pályázati pénzt.

Ezek a feltételek azt jelentik, hogy a kis- és középvállalkozásoknak nincs esélyük uniós támogatásokhoz jutni. A pélyázatok rendszere semmit nem segít a hazai és a multinacionális szektor között lévő különbségek felszámolására, hanem éppen erősítik azt. Az uniós csatlakozás előtt könnyebb volt uniós pénzeket szerezni, mint ma.

Az Európai Unió nem tartja helyesnek, hogy brüsszeli támogatásokból multinacionális cégek leányvállalatai is részesülhetnek. A nagyvállalatok támogatását azért nem tartja helyesnek az EU, mert a kis - é középvállalkozásoknál könnyebben képesek forrásokhoz jutni a tőkepiacról.

Sokan felteszik azonban azt a kérdést, hogy miért lenne fontos a kormányzat számára is a kis- és középvállalkozások kiemelt támogatása. Ugyanis nem mindegy, hogy a profit hazai vállalkozásoknál vagy nemzetközi cégek külföldi tulajdonosainál csapódik le. A hazai vállalkozók ugyanis itthon fogják elkölteni azt, fogyasztásaikkal és megrendeléseikkel további rétegeknek biztosítanak munkát ezzel. Másrészt a kis - és középvállalkozások fejlesztésével kialakítható lenne egy olyan szektor, aminek következtében nem kell tartani az elvándorlástól, amire stabilan számíthatunk kutatás-fejlesztésben. Arról nem is beszélve, hogy a kis- és középvállalkozások kulcstényezőnek számítanak a foglalkoztatás szempontjából.

A hazai vállalkozások azonban semmi jelét nem érzik, hogy támogatná őket a kormány. Még akkor is jobban járnának ha egyáltalán nem kapnának támogatást, de nem éreznek a megszorító hatások kedvezőtlen hatásait. Az ország gazdaságának fellendítése szempontjából is létkérdés a kis- és középvállalkozások nagyobb mértékű támogatása, amelynek megvalósítása egy nemzeti érdekeket képviselő kormányzatra vár.

Harangi Fülöp sk

==============================

Presztízs-bukta a köbön   2007

"El...tuk, nem kicsit, nagyon!" ez a mondat egyre inkább érvényes a kormány fővárosi politikájára is. Demszky gyermeke, a 4-es metró ugyanis egyre inkább az egykori Nemzeti Színház beruházásból maradt gödörre kezd hasonlítani, nem is beszélve a vélhetően teljesen felesleges kormányzati negyedről, melynek megvalósítása szintén csőd közeli helyzetben van. Jelenleg úgy tűnik, egyikből sem lesz semmi, legalábbis határidőre biztosan nem. 

A 4-es metró körüli bénázás már évek óta nyilvánvaló az átlag magyar állampolgár számára is, ez alól csak Demszky Gábor „pucér király" a kivétel, akin egyértelműen kimutathatóak a szellemi megfáradtság jelei.

Legutóbb éppen a Hídépítő szellőztette meg a beruházásból való kiszállását, mely ugye magyar nyelven egyenlő a "fel is út le is út" szóösszetétellel, vagy mondjuk németül az auf wiedersehen-nel. A beruházás irrealitása már akkor körvonalazódott, amikor azt elkezdték, hiszen a finanszírozás eleve nem volt megoldva. Közben különböző turpisságok derültek ki, hiszen a díszes polgármester azt állította, hogy a főváros közel 100 milliárd forintot tett félre a metró építéséhez, ám ahogy az mostanában egyre többször derül ki, a pénz csak virtuálisan volt meg. A költségeket is sikerült meglehetősen alábecsülni amolyan jó szockommunista módon, így a végösszeg már a 600 milliárd forintot verdesi. Talán mindenki emlékezik, hogy hogyan ment anno az előző üdvös rendszer idején. Mondjuk a beruházó önkormányzat kitalálta hogy épít az egyik intézménynek, mondjuk a bíróságnak egy épületet. A tervezés folyamán előszeretettel felejtették ki a lépcsőt, vagy éppenséggel a fűtést, persze így a költségek szempontjából a központ felé kedvező állapot jelent meg, így az biztosította is az igényelt forrásokat. Természetesen a beruházás vége felé kezdett feltűnni hogy nincsen lépcső, meg hogy télen vélhetően fázni fogna az alkalmazottak, így bejelentették a központ felé,hogy elfogyott a pénz, és a hiányzó elemek nélkül gondok lesznek. Némi irgumburgum után a központ persze finanszírozta a hiányzó részeket, mivel ha nem tette volna akkor minden pénz kárba vész.

Gondolom beláthatjuk, ez a módszer ma már kissé elavult. Pláne kijelenthetjük ezt, ha ez a beruházás a fővároson kívül élők számlájára is megy, ugyanis a 4-es metró tudva levő, jelentősen megterheli az uniós infrastruktúra-fejlesztési forrásokat. Olyannyira hogy Demszky ettől várja a források nagyobbik részét. Persze a főpolgármester vélhetően balga álmokat kerget, hiszen az egész beruházás meglehetősen ostoba alapokon nyugszik, amelyre a VEKE  már többször is felhívta a figyelmet.

A metró ugye egy rövid belvárosi szakaszon épül, mely szakaszon hatékonyság igencsak megkérdőjelezhető. A modern - és vélhetően a főváros vezetésénél értelmesebb - európai felfogás szerint ugyanis akkor van értelme egy ilyen léptékű beruházásnak, ha az egészen az elővárosokig megvalósul. Egész egyszerűen azért gondolják ezt így, mivel ez által a gépjárművek, már a város szélén letehetőek, így a széles, egyre növekvő agglomerációs körzetben élők nem terhelnék le minden egyes reggel a város forgalmát. Nos nálunk ezt nem sikerült felfogni, így maradtak a jól beváltnak hitt 70-es évek béli elképzelések, melyek nem jelentenek mást, mint: vidd le a villamost a föld alá, mert akkor több autó fér el az utakon. Ez az elképzelés ma már nyilvánvalóan nem állja meg a helyét, ugyanis ha az egész fővárost leaszfaltoznánk akkor is nyomor lenne. Ezen már csak a tömegével bedőlő autóhitelek segíthetnek morbid módon szólva.

Persze az uniós finanszírozás is álom kategória, mivel az éppen a fent is említett racionális elven működne, és ostoba átgondolatlan, választási építkezéseket nyilvánvalóan nem szeretnének támogatni. Demszky, mostanában tapasztalható furcsa rángatózásai nyilván ennek a ténynek tudhatóak be.

A kormányzati negyed hasonló elven működik, magyarán szólva valószínűleg nem fog megvalósulni, de ha élethűbben akarjuk magunkat kifejezni, akkor talán azt mondhatjuk, hatalmas pofára esés. Nem rég jelentette ugyanis be - a 100 milliárdos ismert vagyonát egy esztendő alatt csaknem megduplázó Demján Sándor - hogy kiszáll a buliból. Azt is hozzá kell tenni, hogy Demján érdekeltsége nyilván busás hasznot remélhetett a negyed felépítéséből és üzemeltetéséből, ám a főváros újabb ötlete, - miszerint plusz 12 milliárdot kellene belerakni még a közlekedési infrastruktúra fejlesztésébe, - már az éppen ügyeletes Csák Máténknál is kivitte a biztosítékot.

A precíz kormányzati érvelés mindig arról szólt, hogy ezzel hatalmas üzemeltetési költségeket lehet megspórolni, ugyanis így racionalizálni lehet a minisztériumok, és vonatkozó intézményeik működését, valamint ez az új komplexum sokkalta energiatakarékosabb lesz a mostani szétszórt infrastruktúránál. Nos itt is, mint számos más területen hazudtak! Számos neves építész megmondta, hogy a jelenlegi 32 épületből 12-15 be össze lehetne vonni a szerveket, és akkor máris hatalmasat lehetne spórolni. Egyébként ennek tükrében a kormányzati negyed soha nem térülne meg.

Sebaj, a síneket már el is kezdték felszedni a nyugatinál, majd lesz, ahogy lesz. Persze Demján durcás távozása után az egész építkezés kétségessé vált, ugyanis nem nagyon akad befektető, aki ebbe a Gyurcsány-Veres féle Presztízsszemétdombba hajlandó lenne befektetni. Bizonyos források szerint már csak azon gondolkodnak, hogy mikor jelentsék be a beruházástól való visszalépést. A kommunikációs boszorkánykonyhák azon dolgoznak hogy vajon mikor vesztenek ezzel a húzással kevesebbet.

Egyébként politikai szempontból is igazi ostobaságot követett el a kormány. Érthetetlen - már a saját szempontjukból is - hogy minek erőltetnek egy súlyos 10 milliárdokat felemésztő beruházást, akkor, amikor a választópolgárok egyre szélesebb tömegében tudatosul az, hogy az ő tolvajlásuk és bénázásuk végett romlik jelentősen az életszínvonal. Ennek ellenére a nyilvánvaló kormányzati luxusberuházást erőltetni több, mit érdekes. Arról nem is beszélve, hogy az amúgy egyre hatékonyabban kommunikáló ellenzéknek ez nem más, mint magas labda. Vélhetően itt is arról van szó, hogy a „pocok-elv" lépett működésbe, azaz mentsük ami menthető. A felszabaduló, rendkívül értékes belvárosi ingatlanokra nyilvánvalóan megvoltak már a vevők.  Egy korábbi nyilatkozatból az is kiderült, hogy ezen ingatlanok értékesítésével rövidtávon 100 milliárd forint folyna be az államkasszába, mellyel a hiányt lehetne tömködni.  Vélhetően ez most nem fog összejönni.

Nagy András 
 

4 komment

süti beállítások módosítása
Mobil