HTML

grizzlybear

Friss topikok

  • vczxwibyugl: svpatelzhmgipbvzbpvlensfvvq, The Renegade Diet, ypqzeqhdg, Buy The Renegade Diet, fZHjrdmwn, http:... (2012.03.19. 08:33) Közgazdász szemmel
  • lna: lna (2010.12.09. 19:42) 2010. 12. 02.
  • wassumerryvem: DUBLIN (Reuters) – The Irish Mothers Day Gifts Aviation Claim said it would permit flights to effe... (2010.05.06. 11:34) Életrajzi vonatkozások
  • grizzlyke: szia főpilóta, igen igyekszem megszerezni azt a cikket, de még nem tették fel (2010.03.10. 09:46) Bayer Zsolt levele Vona Gábornak

Címkék

Na itt van a kutya elásva, végre hogy rájöttetek

2010.03.10. 08:23 grizzlyke

Létrehozás ideje: 2010-03-10 Szerző: Hunyor Erna Magyar Hírlap
Állami maffiózók vitték el a vagyont

Személyes és üzleti kapcsolatok útvesztőjében keringett az elmúlt években a nemzeti tulajdon

Előre átgondolt lépésekkel igyekeznek a nemzeti vagyon sorsát átláthatatlanná, az azt elherdáló személyek felelősségét pedig felderíthetetlenné tenni. A Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány a Legfőbb Ügyészséghez fordult, mert úgy véli, bűnszövetségben, különösen nagy értékben a Magyar Állam sérelmére több bűncselekményt követtek el anyagi haszon­szerzés céljából.

A Civil Összefogás szándékosságot, bűnszövetséget sejt, ezért a Legfőbb Ügyészséghez fordult

Olyan jogsértések történtek a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. megalakítása, a korábbi állami vagyonkezelő szervezetek megszüntetése, valamint a Nemzeti Vagyon Tanács létrehozásakor, amelyek vélhetőleg kimerítették a nemzeti vagyon hűtlen, illetve hanyag kezelésének nemcsak erkölcsi, de büntetőjogi kategóriáját is – nyilatkozta tegnap a Magyar Hírlapnak Csizmadia László, a Civil Összefogás Fórum (CÖF) egyik alapítója. Úgy fogalmazott, a nemzeti vagyon kezelésében 2007-ben bekövetkezett szervezeti változtatások, és azok lebonyolítása megalapozza a gyanút: előre átgondolt, szándékos lépések történtek annak érdekében, hogy a nemzeti vagyon sorsa átláthatatlanná váljon, az azt elherdáló személyek felelőssége pedig felderíthetetlen legyen.

A CÖF véleménye szerint a nemzeti vagyon évek óta megfigyelhető rohamos csökkenése tudatos és átgondolt, jelenleg is folyamatban levő cselekménysorozat következménye. E folyamat szerves része nemcsak a pénzek kimentése, hanem a most már nyilvánvalóan várható törvényes elszámoltatás lehetőségének megakadályozása, a felelősség elkenése, a bizonyítékok eltüntetése is.

Csizmadia László elmondta, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) jelentéséből egyértelműen kiderül, hogy az állami vagyon nyilvántartása, a vagyon mozgásának dokumentálása a legelemibb szakmai követelményeknek sem felel meg annak ellenére, hogy profi gazdasági vezetőket neveztek ki ennek lebonyolítására.

A szakember emlékeztetett arra, hogy a 2007-es vagyontörvény új szervezeti keretek közé helyezte a nemzeti vagyon kezelésével kapcsolatos feladatokat. Kinevezték a Nemzeti Vagyon Tanács (NVT) tagjait, akik arra hivatottak, hogy az egyidejűleg megszűnő korábbi állami vagyonkezelő szervezetek – Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt., Nemzeti Földalap, Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) – helyett a jogutódjukként 2007-ben létrehozott MNV Zrt.-t felügyeljék és irányítsák.

A Nemzeti Vagyontanácsban helyet kapott az ÁPV Zrt. volt vezérigazgatója, Kamarás Miklós és az új vezérigazgató, Tátrai Miklós is. Utóbbit erről a posztjáról azóta leváltották, de NVT-tagsága megmaradt. Az ő leváltása után, egyéves határozott időtartamra az MNV Zrt. élére Kamarás Miklóst nevezték ki, aki az ÁPV Zrt. vezérigazgatója volt 2002 és 2005 között.

Kínosan ügyeltek arra – Csizmadia László szerint –, hogy az újonnan megalakított MNV Zrt. vezetősége és a jogelőd szervezetek kompetens vezetői között legyen olyan személyi összefüggés, amely az átadáskor lehetőséget ad az esetlegesen kellemetlen adatrögzítések elkerülésére mind az állami vagyon, mind a dokumentáció vonatkozásában.

Kifejtette, igazolást nyert az is, hogy az MNV Zrt. nyitómérlegét egy olyan könyvvizsgáló cégre, az Ex-Asse Zrt.-re bízták, amelyben Kamarás Miklós 2002. május 27-ig az igazgatóság elnöke volt. Jelentésében az ÁSZ is felveti a könyvvizsgáló cég alkalmazásának összeférhetetlenségét.

A CÖF már 2009 májusában levélben hívta fel az ÁSZ figyelmét, hogy pályáztatás nélkül nevezték ki az MNV Zrt. humánpolitikai és jogkoordinációs igazgatójává az addig a nemzetbiztonságot irányító titokminisztert – mondta a szakember. Jelezték, hogy ez az állami vagyont érintő dokumentumok esetleges eltüntetésére is lehetőséget adhat. Azóta kiderült, hogy Szilvásy György odakerülése után új szervezeti és működési szabályzat készült, aminek következtében a korábban ehhez az igazgatósághoz tartozó összes szerződés átkerült a jogügyi igazgatóságra. A fentiek miatt a Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány a Legfőbb Ügyészséghez fordult.

Hardy F. Gábor jogász lapunknak azt mondta: a számvevőszék tavaly augusztusban tette közzé az MNV Zrt. 2008-as tevékenységének ellenőrzéséről készített jelentését. A dokumentum igen sok jogellenes magatartást tárt fel, amelyek alapján alapos a gyanú arra, hogy többen minden valószínűség szerint bűnszövetségben, különösen nagy értékben a magyar állam sérelmére több bűncselekményt követtek el anyagi haszonszerzés céljából. Emiatt ismeretlen tettes ellen feljelentést nyújtottak be.

Álláspontjuk szerint egyértelműen bizonyítható a számviteli fegyelem megsértése, a hamis statisztikai adatszolgáltatás, a hanyag és hűtlen kezelés, valamint a többrendbeli okirat-hamisítás ténye. Ráadásul – mondta Hardy F. Gábor – a Pénzügyminisztérium a feltárt szabálytalanságok ellenére sem hajtotta végre a számvevőszék ajánlásait.

Csizmadia László közölte, mindennek fényében a civil társadalomnak minden oka megvan arra, hogy a nemzeti vagyon bűnös kezelését sejtse a háttérben. Ezért kérte a Civil Összefogás Fórum az igazságszolgáltatás segítségét a részletek felderítésében. Ügyükben várják a törvényes igazságszolgáltatás közreműködését, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős személyek, valamint családi és üzleti érdekeltségeik vagyonvizsgálatát.
Szemelvények az Állami Számvevőszék vizsgálati jelentéséből

„Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek teljesülését felülvizsgálni nem lehetett, mert a dokumentációt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. nem az ellenőrzés szempontjai szerint bocsátotta rendelkezésre.”

„Az MNV Zrt. vezérigazgatójának a saját és átruházott hatáskörében született döntéseinek átláthatósága nem volt biztosítva.”

„Az elődszervezetek nem készítették el a 2007. évi záróállományt, a vagyonmérleget és a vagyonleltárt.”

„Az MNV Zrt. közel másfél éves késéssel készítette el a nyitómérleget, a mérlegszerű nyilvántartás azonban nem biztosította a teljes körűséget és az ellenőrizhetőséget.”

„Az MNV Zrt.-re bízott vagyon nyitóértékét 1771,2 milliárd forintban állapították meg. Ezt 2008. június elején az ÁSZ ellenőrzése alatt korrigálni kellett 15 966,9 milliárd forintra.”

„A Nemzeti Földalapban több ezer módosított szerződést nem korrigáltak, a bérleti díjak kiszámlázása elmaradt, az MNV Zrt. és az állam jelentős bevételektől esett el.”

„Az MNV Zrt. az elődszervezetektől a szerződéseket szabálytalanul vette át, például a Kincstári Vagyoni Igazgatóság nyilvántartott 45 293 szerződéséből 3573-nak nyoma veszett.”

„Az alkalmazott könyvvizsgáló felveti az összeférhetetlenség kérdését. Az MNV Zrt. vagyonának nyitóérték-meghatározását az Ex-Asse Zrt.-re bízták. A dokumentumok nem állnak rendelkezésre, az átadó személy nincs megnevezve, az átvevő sem, és nem rögzített az átadás módja és ténye.”

„A pénzügyminiszter a számtalan hiányosság ellenére felelősségre vonást nem alkalmazott.”

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://grizzly.blog.hu/api/trackback/id/tr796315820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása