Górcső alatt a népszavazási kampány 2008-04-02 MagyarHírlap Pindroch Tamás
Megkezdődött a Fidesz népszavazási kampányának értékelése. A koalíció felbomlását is kiváltó referendum kapcsán igazi partneri viszony alakult ki a Fidesz kampányvezérkara és a "vidéki végvárak" között.
"Hasznos edzőmeccs volt, az ellenfél olyannyira meggyengült, hogy most úgy tűnik, a fél csapatot le kell hozni a pályáról" így értékelték a népszavazás végső eredményét fideszes forrásaink, utalva a koalíció szakadására. Igaz, arra is felhívták a figyelmet, hogy az MSZP szinte a tartalék-tartalék csapatát küldte csak a pályára, nem erőltette meg magát a kampányban. A Fidesz mindenesetre kipróbálhatta új kampánytechnikáit. A referendumot az elkövetkező országgyűlési választásokra való felkészülés állomásaként értékelik. A helyzet részletes áttekintése a napokban kezdődött meg. Az ellenzék most pontosan fel tudja mérni erejét, a pártszervezet valódi állapotát, hiszen egy éles kampánybevetés mutatja meg az igazi képet az egész szervezetről.
Úgy tudjuk, Kubatov Gábor pártigazgató Nyitrai Zsolt operatív igazgatóval, illetve a Fidesz központi hivatalának néhány munkatársával az összes megyét bejárja, hogy részletesen felmérjék a kampány tapasztalatait. Eddig ilyesmire még soha nem volt példa a Fideszben.
Tegnap Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén és Heves megye voltak a körút állomásai, holnap Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron és Veszprém megye következik. A tárgyalások nem számonkérések vagy elszámoltatás jellegűek. A regionális igazgatók, a megyei közgyűlések elnökei, a választókerületek vezetői és a megyei jogú városok polgármesterei elmondják kritikáikat, sorra veszik, hogy minek kellett volna jobban működnie a kampányidőszakban. Ezzel kapcsolatosan szóba kerülnek a mozgósítás lényegi elemei: a direkt marketing eszközeivel a személyre szóló pártelnöki levelek terjesztése vagy az abban foglalt adománykérésből befolyt összegek nagyságának értékelése.
A kampánycsapatból származó értesüléseink szerint az értékelésben kitérnek a helyi média felhasználásának tapasztalataira is, Orbán Viktor pártelnöknek és Tarlós Istvánnak, a kampány politikai vezetőjének megyei szerepléseit is górcső alá veszik. Kíváncsiak továbbá Navracsics Tibor vidéki körútjának hatékonyságára. A frakcióvezető a Fidesz új alapprogramját ismertette több vidéki városban. A párt honlapján élő közvetítésben sugárzott nyíregyházi fórumot negyvenezren követték a világhálón. Ennek tanulságaképpen a Fidesz az elkövetkező kampányokban sokkal nagyobb hangsúlyt helyez majd az internet kampánycélú felhasználására.