HTML

grizzlybear

Friss topikok

  • vczxwibyugl: svpatelzhmgipbvzbpvlensfvvq, The Renegade Diet, ypqzeqhdg, Buy The Renegade Diet, fZHjrdmwn, http:... (2012.03.19. 08:33) Közgazdász szemmel
  • lna: lna (2010.12.09. 19:42) 2010. 12. 02.
  • wassumerryvem: DUBLIN (Reuters) – The Irish Mothers Day Gifts Aviation Claim said it would permit flights to effe... (2010.05.06. 11:34) Életrajzi vonatkozások
  • grizzlyke: szia főpilóta, igen igyekszem megszerezni azt a cikket, de még nem tették fel (2010.03.10. 09:46) Bayer Zsolt levele Vona Gábornak

Címkék

2008.02.08. 07:49 grizzlyke

Ismét beindult a hazugsággyár    Magyar Nemzet  Szabó Anna
Manipulatív adatsor a kampánykiadványban ˇ Átírt módosító javaslat ˇ Megszüntetett kritikus platform

Manipulatív adatsorokat tartalmaz a Miniszterelnöki Hivatal közpénzen megjelentetett tájékoztatója, amely az állampolgárokat az „Új Magyarországgal” kapcsolatban látja el közérdekű információkkal. A kampánykiadvány szerint több pénzhez jutnak a kis- és középvállalkozók, a nyugdíjak az egekbe szöknek, mindössze havi 16 ezer forintot fizetünk személyi jövedelemadóként, uniós szinten rekordalacsony hazánkban a gáz ára, és a vizitdíjnak és a kórházi napidíjnak örülnek az orvosok.

A koalíción belül is élnek a félrevezetés eszközével, legutóbb az SZDSZ-es vezetésű egészségügyi minisztérium bírálta felül önkényesen két szocialista parlamenti képviselő indítványát, amely jóval szigorúbb feltételeket szabott volna a magántőke számára az új egészségbiztosítási rendszerben. A minisztérium a képviselők tudta nélkül javított a módosító javaslaton.

Eközben nem csitul az MSZP-n belüli pozícióharc: a társadalompolitikai tagozat elleni, hét végén hozott adminisztratív lépést – megvonták az országos tagozati minősítését – Gazsó Ferenc tiszteletbeli elnök úgy értékelte, hogy az a szervezet ellehetetlenítését szolgálja. A múlt hétvége másik fontos eseménye volt, hogy Szili Katalin házelnöknél kétnapos tanácskozás zajlott, amelyen az Országgyűlés elnökének párton belüli helyzetéről és egyfajta „felkészülésről” is szó esett. Ugyanakkor Gyurcsány Ferenc pártelnök tegnap az MSZP-s polgármesterekkel találkozott, amit egyes településvezetők „Canossa-járásnak” minősítettek az ősszel nagy vihart kavart köztisztasági csomag kapcsán.

Ha az egyik lábad a vízben van, a másikkal pedig a jégen állsz, akkor a statisztikusok kimutatásai szerint jól érzed magad. John Maynard Keynes közgazdász megállapítása kétségtelenül érvényes a magyar Miniszterelnöki Hivatal (MeH) közpénzen megjelentetett tájékoztatójára, amely az állampolgárokat a „megújuló Magyarországgal” kapcsolatban látja el közérdekű adatokkal. A kiadvány ugyanis olyan megállapításokkal érvel, amelyek a statisztika eszközeivel manipulálnak, laikus számára enyhén szólva is megtévesztők. A kiadvány egyetlen cáfolhatatlan, önmagában is helytálló jellemzője, hogy ingyenes, sőt még egy 2008-as naptár is jár hozzá. Az alábbiakban néhány, a könyvecskében szereplő példán keresztül látható az „objektív” tájékoztatás színe és fonákja.

1. Készítse el saját költségvetési tervezetét!
– Próbálja ki, milyen pénzügyminiszternek lenni – biztat a kiadvány, amely külön honlapot hozott létre a közpénzeket kreatívan elosztani vágyó választópolgárok „internetes játékára”. Az egyszerűség kedvéért a 2008-as büdzsé néhány adatát „egy magyar állampolgár egyhavi bevételeként és kiadásaiként” tüntették fel. Így megtudhattuk, hogy mindössze 16 ezer forint személyi jövedelemadót fizetünk havonta, és társasági adónk is csak 4550 forint.
Tények: A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint tavaly 182700 forint volt a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó munkabére, ennek átlagolt személyi jövedelemadó (szja) terhe hozzávetőlegesen 40 ezer forint, vagyis a MeH számának több mint duplája. Az szja-t ugyanis szigorúan a foglalkoztatottak száma alapján lenne illendő kiszámítani, a társasági adó reális bemutatása pedig a vállalkozások csoportok szerinti bontásában érvényesülne korrekt módon. Látható lenne, mennyi kedvezményben részesültek a multinacionális cégek, mennyi profitot visznek ki az országból, és ugyanezek az adatok milyen képet festenének a hazai kkv-szektorról.
A költségvetési számsorból hiányzik, hogy az Állami Számvevőszék szerint 2008-ban minden egyes magyar állampolgárra – a csecsemőtől az aggastyánig – 1 millió 700 ezer forint nominális államadósság jut, a költségvetés hiánya pedig egy főre leosztava meghaladja a 110 ezer forintot. A felvett kölcsönök után fizetendő megnövekedett adósságszolgálat pedig mintegy 1110 milliárd forint lesz idén. Az államháztartás és a költségvetés összemosása pedig a szakmai mélypont.

2. Duplájára nőtt nyugdíjak
Közel 40 ezer forinttal emelkedtek a nyugdíjak és a nyugdíjszerű ellátások 2001 óta – közli a tájékoztató. A könnyebb megértéshez még egy postást is láthatunk, aki a botjára támaszkodó idős állampolgárnak éppen átnyújtja a jól megérdemelt bankókat.
Tények: A látványos kormányzati táblázat akkor lett volna korrekt, ha a 2001-től közel 60 százalékkal megnőtt nyugdíjas-inflációt is hozzáadja. Csak tavaly, egyetlen év leforgása alatt tíz százalék volt a pénzromlás üteme a nyugdíjasok számára. Ennek oka a megemelkedett élelmiszer- és lakhatási költségek, amely a nyugdíjas fogyasztói kosár döntő részét felemészti. Az összehasonlítás akkor lenne helytálló, ha bemutatná: a mai nyugdíjból mennyi termék vehető meg, kevesebb, vagy több mint 2001-ben.

3. Magyarországon volt a legolcsóbb a gáz fogyasztói ára.
Igen, 2006 nyarán az EU 25 országához képest.
Tények: Az azóta eltelt időszak azonban több drasztikus áremelkedést is hozott, így a 2006-os lista mostani felmelegítését nevezzük nagyvonalúan nosztalgiázásnak.

4. Az orvosok örülnek a vizitdíjnak és a kórházi napidíjnak.
Kevesebb a beteglátogatás, és az új bevételek elköltésére is számos ötlettel szolgálnak a mosolygó, elégedett orvosok – a tájékoztatóban. Valaki a praxisát fejlesztette a vizitdíjból és modern fizikoterápiás fájdalomcsillapító eszközt vásárolt a pénzből, más az orvosi asszisztens bérét tudta megemelni. „Csak a politika és a pártok nem hagyják, hogy megszokjuk a napidíjat és a vizitdíjat.”
Ehhez a ponthoz már nem is érdemes semmit hozzátenni, a MeH önmagát minősítette.


Kommunistázni csak pontosan, szépen...    Lánczi Tamás | 2008. január 30.  | www.jobbklikk.hu    Belpolitika

Ismerős küldte ezt a linket, hogy írjunk már róla, mert irritálja. Meg hogy ne mindig csak azzal a hanyatló birodalommal foglalkozzunk. Tényleg írni kellene az SZDSZ népszavazási kampányáról, de valahogy nem pörög föl a motor.

Lehetne ugyan moralizálgatni, hogy mennyire sportszerű annak a pártnak vörös csillaggal korteskedni, amelyik egy vattacukorba is képes önkényuralmi jelképeket belelátni.

Eltűnődhetnénk a cinizmuson, amellyel Horn Gábor kijelenti: a logón látható vörös csillag valójában nem vörös csillag. Ámbár igaza is lehet, mert az SZDSZ sem az, aminek mutatja magát.

Esetleg írhatnánk arról, hogy az ingyenes felsőoktatás és orvosi ellátás, vagy úgy általában az állami egészségügy melletti állásfoglalás miért kommunista, vagy akárcsak baloldali program. Természetesen nem az, ahogy erről már szóltunk is ezen az oldalon.

Írhatnánk egy hosszabb posztot arról a pártról, amely erkölcsi tőkéjének maradékát felélve a nihilizmus és a gátlástalan önzés portékáját árulja, ameddig még tudja, a politikai piacon.

Még az sem gátol minket az írásban, hogy jól tudjuk: bármit is mondunk, az SZDSZ malmára hajtjuk a vizet, hiszen nem a lényegről, hanem egy olcsó provokációról beszélünk.

Hogy miért érezzük mégis szükségét annak, hogy eleget téve ismerősünk unszolásának, szót ejtsünk a dologról? Azért, mert amit az SZDSZ tesz, az nem pusztán cinikus, hanem törvénysértő. Fontos felhívni liberális barátaink figyelmét, hogy ami irtó murisnak számít a Felvonulási téren, állami pénzből rendezett plakátkiállításon, az leveri a lécet, mint politikai hirdetés.
Mindenekelőtt azért, mert a vörös csillag tiltott önkényuralmi jelképnek számít. Idézet következik:

269/B. § (1) Aki horogkeresztet, SS-jelvényt, nyilaskeresztet, sarló-kalapácsot, ötágú vöröscsillagot vagy ezeket ábrázoló jelképet
a) terjeszt;
b) nagy nyilvánosság előtt használ;
c) közszemlére tesz;
ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) Nem büntethető az (1) bekezdésben meghatározott cselekmény miatt, aki azt ismeretterjesztő, oktatási, tudományos, művészeti célból vagy a történelem, illetve a jelenkor eseményeiről szóló tájékoztatás céljából követi el.
(3) Az (1)-(2) bekezdés rendelkezései az államok hatályban lévő hivatalos jelképeire nem vonatkoznak.

Másodsorban azért, mert az SZDSZ plágiumot követ el, amikor egy apró változtatással felhasználja a Fidesz népszavazási kampányának logóját. Amit tesz, az alig különbözik attól, amikor szemfüles, távol-keleti, textilipari vállalkozók ADIBAS feliratot géphímeznek a mackófelsőre. A célja mindkettőnek ugyanaz: a megtévesztés és a tisztességtelen előnyszerzés. És a stílusa is: olcsó és primitív.

Hozzászólások:   -lyla- | 2008. január 30.  |  17:28
lehet, hogy olcsó és primitív, de sajnos a lakosság jelentős (agymosott) része öntudatosan hagyja magát megtéveszteni...

ellenszerül meg nem tudunk jobbat kitalálni, mint hogy rosszabbul élünk, mint négy éve...

jól mondta Fábry mester a Napkeltés idiótáknak: az elmúlt majd' 2 évtized legkártékonyabb gyülekezete...

A privatizált holland egészségügy      2008 február 06 - szerda, 19:00 

Mivel az SZDSZ-es egészségügyi reformerek Hollandiában tanulmányozták a magánbiztosításra áttérés rejtelmeit, nem árt, ha megismerkedünk az ottani „eredményekkel”. A legszellemesebb németalföldi újítás az „arany kézfogás”… És a „reform” valójában már nálunk is folyik!

Hollandiában 2006-ban szüntették meg a szolidaritáselvű egészségbiztosítást. A sutba dobott rendszer államilag szervezett volt, de az állam, a munkáltatók és a munkavállalók részvételével önkormányzati alapon működött.

Miután átadták az egészet nyereségelvű magánbiztosítóknak, a korábbi 30 eurós biztosítási díj (amit fele-fele alapon fizetett a munkáltató és a munkavállaló) 100 euróra emelkedett. Változás, hogy a munkáltatónak most nem kell befizetnie semmit sem, az egészet a munkavállaló állja.

Persze a munkáltató sem marad ki a jóból. A magánbiztosítók nem fizetnek táppénzt, sem szülési segélyt – ez lett a munkáltatók új terhe, amelyet maximum két éven át kötelesek fizetni az alkalmazottaiknak. Összege az átlagkereset 70 százaléka.

A több, mint háromszorosra emelkedett havi járulékteher miatt rengeteg munkavállaló maradt ki a biztosításból. Rájuk hivatkozva a magánbiztosítók állami hozzájárulást követeltek. Az állam csapdába szorult, mostanra kénytelen fizetni a magánbiztosítóknak, amelyek – ők könyvelnek – bebizonyították, hogy a bő háromszoros bevétel ellenére sem rentábilis nekik a biztosítás.

Igazi nyelvi bravúr is született: „Arany kézfogás” a neve annak a módszernek, amellyel a legrászorulóbb krónikus betegektől – egyszeri pénzfizetés ellenében –örökre megválik a magánbiztosító. Így Hollandiában rendszerré lett a legelesettebbek kitessékelése mindenféle strukturált szolidaritásból.

Hollandia már itt van…

Az egészségbiztosítás magyarpusztító reformja valójában már megkezdődött. Az egészségirtó minisztérium a biztosítók kedvéért tudatosan szűkíti az egészségügyi ellátóhálózatot, hogy a bevételekből kevesebbet kelljen majd nekik fönntartaniuk. A nap nap után bevezetett újítások mindig a biztosítók igényei szerint valósíttatnak meg, a szakmával sosem egyeztet a kormányzat.

Az egészségirtó minisztérium a biztosítókkal viszont folyamatosan, titokban egyeztet, miközben a szakma képviselőit és a társadalmat elzárja a „forró” információktól. Például titokban tartja, hogy az új biztosítás nem ad táppénzt.

A kormányzat pontosan úgy tájékoztatja a lakosságot az egészségügyi reformról, mint a 2006-os választások előtt a gazdaság állapotáról. Hazudnak éjjel és nappal.

A jövendő magánbiztosítók olyan rendszert sajtolnak ki az MSZP–SZDSZ-kormányból, amely garantálja nekik:

        - a működésbiztonságot (azaz nem veszíthetnek a bolton),

        - az esetleges kormányváltás után csak túlfizetés árán lehessen megszabadulni tőlük.

Magyarán piócák akarnak lenni az állam testén. A közüzemi szolgáltatókhoz hasonlóan semmi sem fogja kényszeríteni a magánpénztárakat a rentábilis működésre, költségeiket és garantált nyereségüket törvény erejével sajtolhatják ki az állampolgárokból.

 Ez a törvény casus belli. Ha a magyar lakosság egészségét áruba lehet bocsátani, akkor nincsen értelme a jelenlegi magyar államot fenntartani, mert az a saját lakosságának az ellenségévé vált.

(Gondola)
 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://grizzly.blog.hu/api/trackback/id/tr296316122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása