HTML

grizzlybear

Friss topikok

  • vczxwibyugl: svpatelzhmgipbvzbpvlensfvvq, The Renegade Diet, ypqzeqhdg, Buy The Renegade Diet, fZHjrdmwn, http:... (2012.03.19. 08:33) Közgazdász szemmel
  • lna: lna (2010.12.09. 19:42) 2010. 12. 02.
  • wassumerryvem: DUBLIN (Reuters) – The Irish Mothers Day Gifts Aviation Claim said it would permit flights to effe... (2010.05.06. 11:34) Életrajzi vonatkozások
  • grizzlyke: szia főpilóta, igen igyekszem megszerezni azt a cikket, de még nem tették fel (2010.03.10. 09:46) Bayer Zsolt levele Vona Gábornak

Címkék

hvg.hu: Megérkezésünkkor azt mondta: zokon vette, ahogy az Ön ügyéről írt cikkünk utáni hozzászólásokban egyesek jellemzik Önt. Mit kifogásol?

2007.08.11. 16:03 grizzlyke

Tasnádi prominens barátja   2007. augusztus 13. 09:53   Magyar Nemzet   fidesz.hu

Demeter Ervin (Fidesz) a házi őrizetben lévő Tasnádi Péter egyik nyilatkozatával kapcsolatban a hét végén kijelentette: a vállalkozónak a jelenlegi kormány legalább egy tagja ma is a barátja, több mint gyanús tehát a kormányzat igyekezete a rendőrségről ellopott dosszié eltussolásában. A börtönből nemrég hazaengedett, a zsidó kulturális kötődésű Maccabi önvédelmi szer vezetet is megalapító vállalkozó a Blikknek a múlt héten ugyanis úgy fogalmazott egykori és mai barátairól: "van olyan miniszter - most is az -‚ aki évekig jó barátom volt." Ugyanerről a jó barátról azt is el mondta, hogy találkozni akart vele. "Azt kérte, menjek fel a Normafához, csináljak úgy, mint aki kocog, és ott találkozzunk egy tölgyfánál. Találkoztunk."
Kiszivárgó államtitkok

Demeter Ervin úgy véli: megfenyegették az egész magyar sajtót, hogy ne merjék megismertetni a nyilvánossággal a Nemzeti Nyomozó Irodából eltűnt dokumentumot. Eközben olyan hírek keltek lábra, hogy "lefejezik" a Nemzeti Nyomozó Irodát, a rendőri szervezeten belül pedig valóságos hajtóvadászat indult a kiszivárogtató "bűnös" leleplezésére. - Ismét politikai célokra használja a rendőrséget a kormányzat, ami egy demokratikus jogállamban megengedhetetlen - hangsúlyozta a fideszes politikus.

Ismeretes, államtitoknak minősített iratok kerültek ki a Nemzeti Nyomozó Irodától. A Népszava szerint a rendőrség komolyan aggódik, hogy valaki nyilvánosságra hozza a dokumentumot. A lap információi szerint a rendőrség már gyanítja, kinek a közreműködésével kerülhetett a titkos irat egy újságíróhoz, de a gyanú még nem kellően megalapozott. Az MDF a hét végén bejelentette: az Országgyűlés rendészeti bizottságának összehívását kezdeményezi a kikerült iratok ügyének tisztázására.

Mint arról korábban beszámoltunk, Tasnádi Péterrel és tizenkét társával szemben tizennégy - első sorban erőszakos jellegű - bűncselekmény miatt folyik büntetőeljárás. Az ügyek között szerepel súlyos, illetve életveszélyes testi sértésre való felbujtás is. A vádlottak között található Labanc Ferenc is, aki korábban rendőrként dolgozott. Tasnádi előzetes letartóztatását július 16-án enyhítette a bíróság házi őrizetre, mert úgy látta, hogy immár kicsi a veszélye annak, hogy a vállalkozó elszökik, elrejtőzik, megpróbálja a tanúkat befolyásolni, illetve bűnismétlést követ el. A vállalkozónál megállapították azt is, hogy agysorvadása miatt közepesen korlátolt a beszámíthatósága, emiatt egy másik eljárásban szabadlábra helyezték. A bíróság megtagadta az ügyészség kezdeményezését arról, hogy Tasnádit rendeljék elmeorvosi megfigyelés alá, amely csak zárt intézményben len ne elvégezhető.


Aggódik a rendőrség Tasnádi Péter kapcsolatai miatt   2007. augusztus 11. 11:39 MNO

Tasnádi Péternek a jelenlegi kormány legalább egy tagja ma is a barátja, több, mint gyanús tehát a kormányzat igyekezete az ellopott Tasnádi-dosszié ügyében - hangsúlyozza Demeter Ervin (Fidesz). A Népszava szerint a rendőrség aggódik, hogy valaki nyilvánosságra hozza a bűnöző politikai kapcsolatairól készült dokumentumot.

Ismét politikai célokra használja a rendőrséget a kormányzat, amely egy demokratikus jogállamban megengedhetetlen - hangsúlyozza Demeter Ervin (Fidesz), az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságának tagja. A képviselő közleményében emlékeztet arra: államtitoknak minősített iratok kerültek ki a Nemzeti Nyomozó Irodától, melyek - sajtóhírek szerint - Tasnádi Péter politikai kapcsolatrendszeréről szólnak. Demeter felhívta a figyelmet arra: Tasnádi legutóbbi interjúiból kiderül, hogy a jelenlegi kormány legalább egy tagja ma is a barátja. Ha ez valóban így van, akkor több, mint gyanús a rendőri vezetés és a kormány buzgó igyekezete az ügy eltussolására - hangsúlyozza.

Az ellenzéki képviselő hozzáteszi: megfenyegették az egész magyar sajtót, hogy ne merjék megismertetni a nyilvánossággal a dokumentumot, miközben a Nemzeti Nyomozó Iroda „lefejezéséről" keltek lábra hírek, a rendőri szervezeten belül pedig valóságos hajtóvadászat indult a „bűnös" leleplezésére. Jó lenne végre választ kapni arra, miért kapkodnak ilyen eszeveszetten? Miért ilyen idegesek? - teszi fel a kérdést Demeter Ervin.

Aggódik a rendőrség

A Népszava közben szombati számában arról adott hírt, hogy a rendőrség már gyanítja, kinek a közreműködésével kerülhetett a titkos irat egy újságíróhoz a Nemzeti Nyomozó Irodától, de a gyanú még nem kellően megalapozott. A lopás körülményei továbbra sem tisztázottak, de a lap úgy tudja, a papírok több emberhez jutottak el, mint kezdetben gondolták. A rendőrség attól tart, hogy valaki előbb-utóbb nyilvánosságra hozza a dokumentumokat – írja a Népszava.

(MNO, Népszava)


 

Interjú Tasnádi Péterrel, aki nem akar megváltozni

2007. július 31. 15:00 | Utolsó módosítás:2007. augusztus 07. 12:12

Ma sem bánja Pintér Sándor egykori belügyminiszterrel történt üzleti összezördülését a nemrég házi őrizetbe helyezett Tasnádi Péter, aki idegenforgalmi és építőipari cégével próbálja újra kezdeni az életét. Többek között erről beszél a hvg.hu-nak adott alábbi interjúban.

hvg.hu: Megérkezésünkkor azt mondta: zokon vette, ahogy az Ön ügyéről írt cikkünk utáni hozzászólásokban egyesek jellemzik Önt. Mit kifogásol?

Tasnádi Péter: A hozzászólók nagy része szerint az igazságszolgáltatás rászabadította a társadalomra az agyalágyult keresztapát, aki súlyos bűncselekményeket követett el. Bárkinek lehet bárkiről véleménye, s ezt el is mondhatja szabadon, de ezek az emberek mocskolódnak, hazugságokat terjesztenek különböző fórumokon, anélkül, hogy ismernének engem vagy azt a hátteret, ami ebbe a szituációba sodort. Ha más nem, akkor legalább én elmondom, hogy semmiféle komoly bűncselekménnyel nem ítéltek még el. Összesen három, önbíráskodásra való felbujtással ítéltek el korábban, azt is mérlegelés alapján tette a bíróság. A bíróság úgy ítélte meg, hogy azokat valószínű, én követhettem el. Azaz, nem minden kétséget kizáró bizonyítékok alapján tette ezt. A média meg persze asszisztál ehhez. Idejön egy csomó újságíró, akiknek elvileg fel kellene készülniük belőlem. Azt sem tudják, hogy eddig miért ítélt el engem a bíróság, de keresztapának titulálnak. Fogalmuk sincs, milyen volt az előéletem. Önök tudják?

hvg.hu: 1983-ban garázdaságért felfüggesztett börtönbüntetést kapott, s ezt a felfüggesztett ítéletet kapta 1997-ben is.

T. P.: Jó, de ezek nem hatalmas bűncselekmények, amelyek miatt engem keresztapaként kell emlegetni. Az újságírók azt írják le, hogy maffiafőnök, adócsaló, zsaroló vagyok. Az egyik műsorban például azt mondta a riporter, hogy az ilyen rablók, mint Tasnádi Péter, könnyen vigadoznak, mert ülnek a rabolt százmillióikon. Hogy állíthat ilyet alaptalanul egy újságíró, amikor minden egyes gazdasági bűncselekményben jogerősen felmentett a bíróság?!

hvg.hu: Ha nem is bírósági ítéletek, de például az Ön ügyeit ismerő rendőrök nyilatkozatai alapján.

T. P.: A rendőrség is félrevezette a nyilvánosságot. Korábban én is azt gondoltam, hogy amit a rendőrség és az ügyészség nyilatkozgat, az az igazság, miközben a másik oldal, a bűnöző a rossz, gonosz, aljas ember. De azok után, amiken keresztülmentem, már más a véleményem a rendőrségről és az ügyészségről is. A rendőrök is csalnak, hazudnak, hamis vallomásokat vesznek fel a vádlottaktól és befolyásoljak a vádlottak, tanúk vallomásait. A vádlottaknak, akik együttműködnek velük, azoknak különböző ígéreteket tesznek.

hvg.hu: Csak nem Agárdi Gáborra, egykori emberére gondol, aki Ön ellen vallott, s a perben végül nyolcadrendű vádlott lett?

T. P.: Meg a Korber Istvánra (Tasnádi egykori sofőrje - a szerk.) is gondolhatok, aki a másodrendű vádlott, és fröcsögött rám. Most persze azt mondja, hogy mindent vissza fog vonni, mert őt rászedték a rendőrök. De teljesen mindegy, hogy most mit beszél, hiszen egyszer már elmondta, tehát a vallomásának esetleges visszavonása is csak a szavahihetőségét fogja megkérdőjelezni. A volt anyósom ügyében  a nyomozást megszüntették, de miután az Agárdi szájába adták, hogy ez egy bosszú volt a részemről, így – mivel az anyósom nem akart feljelentést tenni – már közvádas lett az eljárás.

hvg.hu: Ön kijelentette: nem felejt.

T. P.: És? Nem felejtem el például azt, hogy mikor volt a mohácsi vész. Ezt jól megtanultam. Vagy mire gondol? Arra, hogy nem felejtem el azt, aki nekem sérelmet okoz? Kizárt, hogy végrehajtható bírósági ítélet szülessen egy olyan ügyben, amelyben arról van szó, hogy valaki tartozik valakinek, s azt fizesse meg. Nekem csak ilyen ügyeim voltak. Önbíráskodás. Nem tudtam elviselni, hogy ha valaki tartozik, azt nem tudom behajtani az igazságszolgáltatás útján.


A sajtó és a rendőrség csinált belőlem keresztapát

hvg.hu: Hogyan derült ki, hogy beteg?

T. P.: Felmerült az ügyvédeimben, akik rendszeresen látogattak engem a börtönben. Sokszor találkoztak velem, és valamit láttak. A hangulatváltozásaim kapcsán nem arra gondoltam, hogy beteg vagyok, hanem arra, hogy kolerikus a természetem. Nagyon hamar dühbe gurulok, de éppen olyan hamar el is felejtem. Azzal én is tisztában voltam, hogy amikor megverettem XY-t, akkor azt mondtam, hogy verjék meg! Ezt hirtelen felindulásból mondtam, de nem arra gondoltam, hogy meghaljon, csak arra, hogy verjék meg. Aztán ezt megbántam, de már késő volt. Tehát bizonyos szituációkban fel tudom fogni, ha valamit elkövetek, az nem helyes. De vannak olyan szituációk, amikor nem tudom felfogni. A pszichiáterek különböző tesztek alapján dolgoztak, s MRI-vizsgálatot is elvégeztek, ezek alapján állapították meg ezt a betegséget. De egyébként ezt már korábban, évekkel ezelőtt is megállapították. Engem úgy szereltek le a honvédségtől 1969-ben, hogy pszichopata, személyiségzavaros vagyok, ami viszont a privát életben nem volt zavaró dolog.

hvg.hu: De ha már korábban megállapítottak ilyen problémákat Önnél, akkor ezt korábbi eljárásai során miért nem használta fel?

T.P.: Soha nem akartam menekülni vagy ezt felhasználni. Nem ez a típus vagyok. Olyan vagyok, mint Giordano Bruno, akinek csak annyit kellett volna mondani ahhoz, hogy életben maradjon, hogy lapos a Föld, mégsem tette. Nem tudom megtagadni az álláspontomat. Nem vagyok bujkálós típus. A hitem is nagyon erős. A fórumukon sokan szórakoznak az állapotomon.

hvg.hu: Haragban van a nyomozóhatóságokkal?

T. P.: Rendőrökkel sem hivatalosan, sem nem hivatalosan nem beszélek az ügyekről. Pontosan tudom, hogy milyen technikákat alkalmaznak. Kovács Lajos rendőr ezredes (A Fenyő-ügyben is nyomozó rendőr - a szerk.) nyolc évig volt az általános iskolai osztálytársam. Elvarázsolt, amatőr, ügyetlen módon próbált valamilyen hatást elérni nálam. „Emlékszel, amikor az anyukám szilvás gombócot főzött nekünk, milyen jókat ettünk?” – kérdezgette. Mire én: „Lajos, ha valamit akarsz, akkor gyanúsítottként vagy tanúként hallgassál ki! De ha nem, akkor beszéljünk a csajokról, a sportról, de bűncselekményekről nem fogok veled beszélni!” Egyébként a rendőrök és a sajtó csinált belőlem keresztapát. A bűnözők, akikkel találkoztam a börtönben, meglepődtek, hogy milyen vagyok valójában. A sajtóban az jött le, hogy én vagyok az éjszaka császára, de hát nem ismerek senkit az éjszakában.

hvg.hu: Olyan elítéltekkel sem volt korábban kapcsolata, mint például a kecskeméti maffiaperben elítélt, korábban olajügyben is érintett Radnai László?

T. P.: Radnait ismerem. Semmi kapcsolatom nem volt vele, vettem tőle egy autót, ennyi. De a rendőrök is vettek tőle autót.

hvg.hu: Egykori üzleti ellenfeléről, az ex-belügyminiszter Pintér Sándorról ma mit mondana?

T. P.: Pintérnek ehhez az ügyhöz semmi köze nincs. Anno volt egy vitánk, de az gazdasági konfliktus volt, semmi egyéb. Én meg egy alkalmas figura voltam arra, hogy a közvélemény szemében én legyek a keresztapa. Volt egy hatalmas házam, nagy autóm, testőreim. Elképzelhető, hogy ha akkor ott hagyom a piacot, ma milliárdos vagyok.

hvg.hu: Nem bánta meg, hogy akkor nem engedett?

T. P.: Semmit sem tennék másképp, mert ami az enyém, az az enyém. Konok voltam, olyan, aki nem változtat a dolgain.

hvg.hu: Nem érezte, hogy a testőrökkel csak erősíti a keresztapa imidzset?

T. P.: Nekem ez tetszett, másnak meg mi köze van hozzá? Az én pénzemen azt csinálok, amit akarok. Csak azért nem fogok jó képet mutatni magamról, hogy az emberek véleménye megváltozzon rólam.

hvg.hu: Ma foglalkoztatja a politika?

T. P.: A politika nem érdekel, sem a jobb oldali, sem a bal. Sem a Fidesz, sem az MSZP. Abszolút nem szeretek senkit. Az embereket sem szeretem. A barátaimat szeretem, akik kitartottak mellettem.

hvg.hu: Sokan maradtak?

T. P.: Egy se hagyott el.

hvg.hu: Említene neveket?

T. P.: Nem. Sajnos olyan világban élünk, hogy minősítik azokat az embereket, akik kitartanak mellettem. Semmi szükség nincs arra, hogy másoknak kárt okozzak.

hvg.hu: Évekkel ezelőtt, amikor szabadlábon volt, egy minisztert említett, akivel a Normafánál tudott csak találkozni, ahol mindketten kocogtak. Neki sem árulja el a nevét?

T. P.: Nem. De az a politikus ma is a kormány tagja.

hvg.hu: Kocogni most nem kocoghat a szabadban, de itt bárkivel találkozhat. Sokan felkeresik?

T. P.: Igen. Tegnap például egy Los Angelesben mesterséges intelligenciát kutató egyetemi tanár, filozófus volt itt. Eljött ide, mert meg akart ismerni. Azt mondta, hogy amikor a televízión keresztül látott, olyan erős kisugárzást érzett, hogy eldöntötte: nekünk találkozni kell. A villába, ahol most élek, egyébként naponta tízen-húszan jönnek látogatóba.

hvg.hu: Hogyan ismerte meg a vendéglátóját, Bodnár Józsefet, becenevén Szakállt?

T. P.: Körülbelül harminc éve ismerem már, és tudtam, hogy a házát az én házam mintájára építi. A villámat viszont én már nem tudom fenntartani, ezért a bútorokat, amelyek nekem már nem kellettek, felajánlottam Szakállnak ajándékba. Aztán, amikor házi őrizetbe kerültem, ő meghívott magához. Szakáll két éve lett hívő, és csak bibliai témájú dolgokat hallgat, illetve ilyen filmeket néz a házi tévérendszeren.

hvg.hu: Hívták mások is, hogy költözzön hozzájuk?

T. P.: Mintegy negyvenen, köztük nők is. Hozzájuk viszont nem megyek, épp eleget voltam már börtönben… (nevet) Hozzátenném, sértőek azok a kifejezések, amelyek a rólam véleményeket készítő szakértőket érik, miszerint megvettük őket. Sőt, attól féltünk, hogy a szakértők eleve olyan véleményt fognak alkotni, amely kedvez a vád képviselőinek, a bíró pedig nem mer szabadlábra helyezni. Szerencsére egy olyan bírót jelöltek ki a büntetőügyem tárgyalására, aki függetlenül, pártatlanul, nem kedvezve a sértetteknek, sem nekem, vállalta az álláspontját, és enyhítette a fogvatartásom körülményeit.


Nekem nehezebb lesz üzletet kötni

Milyen tervei vannak?

T. P.: A börtönben nem olvastam újságot. Csak a híradásokat néztem, illetve a Jóban rosszban sorozatot, amelynek egyik női főszereplőjével egykor szorosabb kapcsolatban voltam. Szóval, amíg börtönben voltam, sok változás történt. Hét éve kiestem a gazdaság vérkeringéséből. A barátaim csak rosszat mondanak: nincs pénz, eladósodtak, nem élnek jól az emberek, depressziós hangulat van. Amikor erre azt mondtam nekik, hogy nem tudják, milyen igazán szenvedni, kilátástalanul élni, akkor azt válaszolták, hogy én egy védett burokban voltam. Ez igaz, valóban rendszeres életet éltem, de csak úgy tudtam kibírni bent, hogy példaképeket gyártottam magamnak.

hvg.hu: Felmerült Önben, hogy külföldre megy?

T. P.: Lehet, hogy elmegyek, de nem tervezem.

hvg.hu: Egy interjúban beszélt az új cégéről. Mivel foglalkozik a Shekina Kft.?

T. P.: Idegenforgalommal és építőiparral. Valószínű, nekem nehezebb lesz üzleteket kötni, mert ha elmegyek a bankba, nem fogok hitelt kapni, ám ez megoldható az „adj egy nevet és betesszük” módszerrel. Túlélésre dolgozunk. A gazdasági ügyeim egyébként soha nem voltak titkosak. A névadás nem véletlen, mert a Sekina egy olyan fényjelenség, amely 480 évente jelenik meg a Földön. Mitikus legendák kapcsolódnak hozzá. Vízözön, Exodus, Jézus születése, mind a Sekina-jelenség idején volt.

hvg.hu: Most is egy ilyen évet élünk?

T. P.: Sajnos nem, mi már nem fogjuk megérni. Az utolsó ilyen esztendő 1880 körül volt. Szerintem a jövő determinálva van. Bent egyébként a vallás segített elviselni a helyzetet. Meg azok a teológiai viták, amelyeket a börtönbe járó misszionáriusokkal folytattam.

hvg.hu: Visszakanyarodva a cégére. Mi lesz, ha a betegsége miatt esetleg gondnokság alá helyezik?

T. P.: Hivatalból már elindult ez az eljárás, de mi lenne? A gondnokot is én jelölöm ki.

Csikász Brigitta – Dezső András

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://grizzly.blog.hu/api/trackback/id/tr616316459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása