HTML

grizzlybear

Friss topikok

  • vczxwibyugl: svpatelzhmgipbvzbpvlensfvvq, The Renegade Diet, ypqzeqhdg, Buy The Renegade Diet, fZHjrdmwn, http:... (2012.03.19. 08:33) Közgazdász szemmel
  • lna: lna (2010.12.09. 19:42) 2010. 12. 02.
  • wassumerryvem: DUBLIN (Reuters) – The Irish Mothers Day Gifts Aviation Claim said it would permit flights to effe... (2010.05.06. 11:34) Életrajzi vonatkozások
  • grizzlyke: szia főpilóta, igen igyekszem megszerezni azt a cikket, de még nem tették fel (2010.03.10. 09:46) Bayer Zsolt levele Vona Gábornak

Címkék

Ez azé' má' elég nagy égés

2007.03.04. 14:39 grizzlyke

Tüntettek: Gyurcsány ne hívja magát pápai gyereknek     2007. március 3. 17:03 MNO

Demonstrációt tartott mintegy kétszáz ember a pápai vasútállomáson, a Pápa-Csorna és a Pápa-Tatabánya-alsó közötti vasúti szárnyvonalak megszüntetése miatt szombaton délután. Kovács Zoltán Pápa polgármestere arra szólította fel Gyurcsány Ferencet, hogy már ne hívja magát pápai gyereknek.

Az SZDSZ büszke arra, hogy egy liberális gazdasági és közlekedési miniszter irányítása alatt kerül sor a közösségi közlekedés reformjára - tájékoztat a párt aláírás nélküli, az Országos Sajtószolgálathoz eljuttatott közleménye.
"Mi, liberálisok egyetértünk a gazdasági minisztérium döntésével" - írják, majd szorgalmazzák a vasúti privatizációt.
 
Amikor a felújított pápai vasútállomást avattuk, 2001 májusában, nem gondoltuk volna, hogy néhány év multával itt két vasútvonal bezárásának, halálának leszünk a tanúi - mondta Fónagy János fideszes országgyűlési képviselő a demonstráción. Az Orbán-kormány közlekedési minisztere szerint a vasúti szárnyvonalak bezárásának gazdasági indokai "egyszerűen nem igazak".

Fónagy János szerint a kormány "ellene megy a magyar vidéknek, az embereknek, de ellene megy Európának is". A volt közlekedési miniszter rámutatott: az unió közlekedési bizottságának néhány napja tartott ülésén is arról volt szó, hogy a környezetkímélő és energiatakarékos közlekedést a vasút jelenti és azt érdemes fejleszteni. Véleménye szerint a 141 kilométer hosszú, 14 vasútvonal mostani bezárása gazdaságilag indokolatlan.

Kovács Zoltán, Pápa fideszes polgármestere a demonstráción emlékeztetett arra, hogy a 2006-ban megalakult Gyurcsány-kormány programjában az szerepelt, hogy fejlesztések révén a környezetbarát vasút visszanyeri majd a korábbi jelentőségét, a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében pedig elsősorban közút- és vasútfejlesztésre fordítják a bővülő forrásokat, továbbá a vidéket jelentősen fejleszteni szükséges.

Ezzel szemben a valóság az, hogy ma megszűnik két Pápáról induló vasútvonal, országszerte pedig tizennégy, sorra zárják be a falusi kispostákat is - csak Pápa környékén eddig tizenkilencet -, s reform ürügyén visszafejlesztésről, a vidék leépítéséről van szó - hangsúlyozta a polgármester. Hozzátette: a Pápa-Csorna vasútvonal megmaradása érdekében 13 ezer aláírás gyűlt össze, s amikor azokat átadta, - olyan tipikus Kókás kiszólást- kapott, miszerint utasokat gyűjtsünk ne aláírásokat.

"Pápa és környéke élni akar és nem hagyjuk, hogy ezek a vasútvonalak véglegesen bezáródjanak az itt élők előtt" - jelentette ki Kovács Zoltán, majd azt hangoztatta, hogy Gyurcsány Ferenc "innentől kezdve ne hívja magát pápai gyereknek". A polgármester és a volt közlekedési miniszter két koszorút helyezett el a vasútállomás újjáépítésére emlékeztető márványtáblánál; a koszorúk szalagjain ez volt olvasható: Pápa-Csorna: 1896-2007, Pápa-Kisbér: 1902-2007. A demonstrálók egy része ezután a Csornára, másik része pedig a Kisbérre utoljára induló vonatra szállt fel.

(MTI)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://grizzly.blog.hu/api/trackback/id/tr266316920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Befektetés - Pénz 2007.03.05. 17:51:05

LoooooL
süti beállítások módosítása