HTML

grizzlybear

Friss topikok

  • vczxwibyugl: svpatelzhmgipbvzbpvlensfvvq, The Renegade Diet, ypqzeqhdg, Buy The Renegade Diet, fZHjrdmwn, http:... (2012.03.19. 08:33) Közgazdász szemmel
  • lna: lna (2010.12.09. 19:42) 2010. 12. 02.
  • wassumerryvem: DUBLIN (Reuters) – The Irish Mothers Day Gifts Aviation Claim said it would permit flights to effe... (2010.05.06. 11:34) Életrajzi vonatkozások
  • grizzlyke: szia főpilóta, igen igyekszem megszerezni azt a cikket, de még nem tették fel (2010.03.10. 09:46) Bayer Zsolt levele Vona Gábornak

Címkék

2008.02.16. 10:11 grizzlyke

Küldjétek el minden ismerősötöknek, ha nem mennek el szavazni, ez vár rájuk! 2008.02.13.

Olvass és gondolkozz!

Tisztelt Kollégák!

Az alábbi továbbított üzenet egy megyei kolleganőnktől érkezett,kérésére továbbítjuk.
Üdvözlettel/MGYK Pest Megyei Szervezete

Kedves Címzettek!

"Most jöttem a könyvvizsgálói továbbképzésről, ahol a társadalombiztosítás 2008-as változásáról tartottak előadást.
FELHÁBORÍTÓ VÁLTOZÁSOKAT HAJTOTT VÉGRE A KORMÁNY!

A nyugdíjjárulék és egészségügyi járulék az alábbiak szerint változik:
Munkaadók által befizetett járulék: nyugdíjkasszába a mostani 18 %-ot 24%-ra emelik,
egészségügyi kasszába 11 %-ot 5%-ra csökkentik.

Munkavállalók járulékai: nyugdíjjárulék 8,8 %-ról 9,5%-ra nő,
egészségügyi jár. 7 %-ról 6 %-ra csökken.

Mit jelent mindez???

Lerázza a kormány magáról az egészségügyet, az elvonást átterelik a szintén hiányos nyugdíjkasszába. Majd megemeli a járulékot a
privatizált EÜ kassza! Ezért már őt fogják szidni! Kérdés, hogy lesz-e egy 7%-kal
csökkentett bevétel mellett is jelentkező?
EZ UGYEBÁR, HA JÓL SZÁMOLOM, MINIMUM TOVÁBBI 120 MILLIÁRD Ft kivonást jelent az egészségügyből.
Kérdésem, hogy hol volt a parlamentből az ellenzék? Miért nem hangos a sajtó az övön aluli ütéstől?

MI LESZ VELÜNK, VÁLASZTÓPOLGÁROKBÓL, HA BETEGEK LESZÜNK? HÁNY ORVOST FOGNAK ELBOCSÁTANI ÉS HÁNY ÚJABB KÓRHÁZAT ZÁRNAK BE?
Kérem továbbadni, mert végső soron a mi bőrünkre megy a minden mértéket meghaladó aljasságuk!

A több-biztosítós törvénytervezet diszkrét bája

Azt eddig is gyaníthatta mindenki, hogy az idősebb, krónikus betegség(ek)ben szenvedő ügyfelekért nem fognak kapkodni a profitorientált magánbiztosítók (Hollandiában 'Arany Kézfogással' - egy nagyobb összeggel - veszik őket rá, hogy feladják a biztosításukat. Ezzel az erővel akár el is altathatnák őket...), de nehogy azt képzelje bárki is, hogy az aktív korosztály sorsa nem lesz ugyanígy megpecsételve.

A nyilvánosságra került törvénytervezet szerint a magánbiztosítók csak természetbeni betegellátást fognak finanszírozni, táppénzt nem fizetnek. Ezt lovagiasan áthárítják a munkáltatókra!
Vagyis a táppénzt, amit eddig a társadalombiztosítás fizetett a szép, új szadeszes világban a munkáltatónak kell fizetnie. (Csak halkan kérdezem: - akkor mi a fenének kellenek a magánbiztosítók?)
Gondoljátok meg, proletárok, mi következik ebből! Egy olyan országban, ahol a munkavállalók többségét a magánszektor
foglalkoztatja. Meddig is?
Amíg egészséges. A lehetséges következményeket mindenkinek a fantáziájára bízom.

A magánbiztosítók extraprofitját tehát a munkáltatók fogják megtermelni. Képzeljük csak el, mi történik egy kis vagy közepes
vállalkozásban egy kiadósabb influenzajárvány idején? Nem elég, hogy kiesik az a bevétel, amit a lebetegedett alkalmazottak nem tudnak megtermelni, ebből a negatív bevételből még táppénzt is kell fizessen nekik. Munkahelyi balesetről,tartós betegségről már ne is beszéljünk. És vajon milyen létbizonytalanságba taszítja ez a tervezet azt a rengeteg magánvállalkozót,aki önmagát foglalkoztatja?
Ez a réteg eddig kapott táppénzt, ha lebetegedett, ezentúl majdm magának fizet. Miből is? És egyáltalán akkor miért is fizetünk TB-t? Ez az egyik olyan Achilles-sarka a magánbiztosítós rendszernek, ahol a legsikeresebben lehetne megtámadni. Ez a megoldás ugyanis csak maguknak a biztosítóknak lenne bomba üzlet,magánemberként még a legdoktrinérebb liberálisoknak sem lehet érdeke, az MSZP sakkban tartott képviselőiről nem is beszélve. Őket leszámítva lényegében az egész társadalom véd-és dacszövetségbe állhatna, hiszen végre volna egy olyan kérdés, amiben a munkaadók és a munkavállalók is egy oldalra kerülnének.

A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható - a totális létbizonytalanság az egész társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson
alapuló társadalombiztosítás halálosítélete. Nem érdemli meg a homo sapiens nevet az, aki ezt az embertelen, ördögi tervet kieszelte: nem hiszem, hogy anya szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán klónozhatta azokat, akik az emberi kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni.

Csináljon a Szabad Demokrata Romboló Páholy saját tagjainak olyan Magánbiztosító rendszert, amilyet akar, de nekünk nem kellenek sem ők, sem embertelen rendszerük. Ideje lenne őket véglegesen leszázalékolni!
Terjesszétek, proletárok! Már nemcsak a láncaitokat veszíthetitek! Az Életetekről van szó!

Alkotmányellenes biztosítási reform

Az SZDSZ az általa a holland rendszer mintájára megvalósítani szándékozott egészségbiztosítási reformot már részben végrehajtatta az MSZP-t képviselő pártelnök-kormányfővel és egészségügyi tanácsadóival, akik szintén inkább liberális, semmint szociális beállítottságúak. A kormányfő és a kisebbik koalíciós párt által elképzelt társadalombiztosítási reform egyik részét, a kórházi kezeléshez kötött egészségügyi szolgáltatásokat érintő kórházreformot a kórháztörvény módosításával még a nyáron a
társadalom és az egészségügyi szakma, valamint érdekvédelmi szerveik megkérdezése nélkül oldották meg. Mára egyértelművé vált,
hogy rosszul.

Az egészségjog sérül.
Kórházakat zártak be, vagy a korábbi gyógyító jellegüket elvonva elfekvő intézményekké alakították át, ahelyett hogy a gyógyító intézmények változatlan fenntartása mellett csak a felesleges ágykapacitást vonták volna el, és így a kórházbezárásokkal kialakuló új körzetbeosztás miatt a betegek túlnyomó többségét messziről kell a körzetének megfelelő kórházba szállítani. Az ezzel járó hosszabb szállítási idő a beteg állapotának rosszabbra fordulását okozhatja, sőt életét is veszélyeztetheti.

Részben a kórházak és a kórházi ágyak számának csökkentése és az egészségügyi személyzet radikális leépítése miatt nemcsak a késedelmes kórházba kerülés veszélyeztetheti a beteg életét és egészségét, hanem a műtéti várólisták idejének jelentős meghosszabbodása is. Mindez egyértelműen sérti az alkotmány 70/D. paragrafusában rögzített, az egészséghez való jogot.
Ugyanez a helyzet a szűkebb értelemben vett egészségbiztosítás terén is.
Azzal, hogy a társadalmi szolidaritás és kockázatközösség elvén nyugvó állami egészségbiztosítási rendszert - holland és szlovák mintára - profitorientált egészségbiztosítássá akarja átalakítani a kormány az SZDSZ nyomására, ugyancsak durván sérül a szövegében már gyökeresen módosított, valamint az EU-konform magyar alkotmány előbb már hivatkozott szakasza.

Nézzük, mi történt Hollandiában!

Egy rókáról két bőrt!
Hollandiában azzal, hogy 2006-ban megszüntették a szolidaritás elvén alapuló kétpilléres - államilag szervezett, de az állam, a munkáltatói és a munkavállalói, valamint a biztosítotti oldal részvételével önkormányzati alapon működő - egészségbiztosítást, átadva azt a nyereségorientált magánbiztosítóknak, a korábbi harminc euró összegű havi biztosítási járulék száz euróra emelkedett.
Korábban a harminceurós járulék fizetése a munkáltató és a biztosított munkavállaló között feles arányban oszlott meg.

Most a munkáltató a járulékfizetésben nem vesz részt. Ezért a munkavállaló és a vállalkozó egyaránt száz euró hozzájárulást fizet. Az új rendszerben a biztosító ntársaságok betegségi és szülési segélyt, azaz táppénzt nem fizetnek.Ezt a munkáltatók kénytelenek fizetni maximum két éven át, az összeg az átlagkereset hetven százaléka.
A táppénz kifizetése alól a munkáltató csak akkor mentesül, ha erre biztosítási szerződést köt. A magán biztosítótársaságok így egy rókáról két bőrt húznak le. A rendszer bevezetése után a biztosító társaságok közölték, hogy a felemelt járulékfizetés ellenére sem rentábilis nekik a betegbiztosítás. Ezért állami hozzájárulást is igényeltek.
Ugyanakkor a járulékösszegek több mint háromszoros emelése miatt mintegy háromszázezren maradtak ki a biztosításból. Ezért az állam rászorultság igazolása ellenében átvállalja tőlük a járulékfizetés egy részét. Az állam tehát duplán terhelődik. Hollandiában sem az állam versenyez a biztosítottakért.

A magánbiztosító csak az egészségeseket fogadja szívesen, míg az instabil egészségi állapotúakat igyekszik távol tartani magától. Sőt az öregeket és a krónikus betegeket egy nagyobb összeg kifizetésével, úgynevezett 'arany kézfogással' veszik rá
biztosításuk megszüntetésére. Ugyanezt teszik a szlovák magánbiztosítók is. Nem véletlen, hogy az új szlovák kormány a régi,
szolidaritási alapú biztosítás visszaállítására törekszik.

Titkos tárgyalások

Az egészségbiztosítás tervezett magyar reformja csak annyiban különbözik ettől, hogy a felállítandó biztosítótársaságokban 51
százalék lesz az állami és 49 százalék a magántulajdon aránya. Ez azonban csak porhintés, mivel a tulajdonosi arány ellenére az irányítási jogosítványok a magántulajdonosi szférába csúsznak át. A helyzet így ugyanaz, mint Hollandiában vagy Szlovákiában. Sőt a kormány titkos tárgyalásokat folytatott már a magánbiztosítókkal, amelyek a kiszivárgott hírek szerint 'megdöbbentően' magas követelésekkel álltak elő - a kormányváltás esetére is - a működésbiztonsági igényen felül. Ezzel a reformmal nálunk is megszűnne a szolidaritási alapú egészségbiztosítás, és a hollandhoz és a szlovákiaihoz hasonló antiszociális vonások jelennének meg. Ez szintén sérti az alkotmány 70/D.paragrafusát.

Mindezt alátámasztja a közzétett törvénytervezet,mely szerint az új pénztárak zrt.-ként működnének, és csak természetbeni
betegellátást finanszíroznának, 'táppénzt' viszont nem. Ennek fizetését a kormány nálunk is a munkáltatókra hárítaná. Ezért, ha a tervezetből netán ebben a formában törvény lenne, azt az egészségügy átszervezésével kapcsolatos előírásokkal együtt az Alkotmánybíróság elé lell vinni.

Prugberger Tamás, egyetemi tanár"

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://grizzly.blog.hu/api/trackback/id/tr396316101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása